اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

۳ دلیل برای تداوم روند صعودی بهای طلا

بهای طلا در اوایل ماه مارس و در پی هراس ناشی از شیوع کووید ۱۹ دچار کاهش شد. از آن زمان به بعد، این روند تغییر کرده و این فلز زرد در حال شکستن سقف‌های صعودی است که از سال ۲۰۱۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از اف‌ایکس امپایر، رفتاری که قیمت طلا در نخستین روزهای ماه مارس از خود نشان داد معامله گران این فلز باارزش را شگفت زده کرد. فلز درخشان و محبوب بازار غالبا در زمان وجود عدم اطمینان وارد عمل می شود. در زمان حال و در شرایطی که تهدید کرونا بیشتر می‌شد طلا نیز دچار تحولی بزرگ شد.

نویسنده ادامه داد:‌ قیمت طلا و دلار از دیرباز رابطه معکوس با یکدیگر داشتند. این واقعیت که فلز زرد می تواند همراستا با قوی‌تر شدن دلار، حرکت کند نخستین دلیل من برای طلایی‌تر شدن طلاست. نکته دیگر در این زمینه، همبستگی معکوس میان قیمت طلا و سهام است. این دو دارایی معمولا در یک مسیر حرکت نمی کنند. ما شاهد یک واگرایی در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ بودیم و هم شاخص S&P 500 و هم قیمت طلا در این بازه زمانی سوددهی داشتند.

همین اتفاق یک بار دیگر افتاد؛ ما شاهد هستیم که شاخص S&P 500 و بهای طلا هر دو در اواخر مارس در یک مسیر حرکت کردند. تفاوت بزرگ در این دو اینجاست که طلا در هنگام تنظیم نوسانات، عملکرد فوق العاده ای دارد. و این در حالی است که شاخص سهام هنوز تلاش می کند خود را به سود ۲۲ درصدی برساند.

دلیل دوم اینکه، به اعتقاد من فلزات گرانبها عرصه بهتری برای رشد قیمت دارند. آخرین و اصلی ترین دلیلم برای انتظار صعود هرچه بیشتر بهای طلا نیز این است که صندوق های معامله ای معادن طلا (GDX) در حال ارائه سیگنال هایی مبنی بر شکست فنی هستند.

GDX از بالاترین سطح افقی نزدیک به ۳۲ دلار عبور کرده که در سال ۲۰۱۶ و در اوایل سال جاری آن را پایین تر نگه داشته بود. در نتیجه همین وضعیت، EFT در یک هفته اخیر به شکستی بی سابقه در هفت سال گذشته خود رسید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد