اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کاهش نرخ سود تاثیر چندانی بر جابجایی سپرده‌ها ندارد/ قول بانک‌ها بر رعایت نرخ 15 درصدی

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان اینکه همه بانک‌ها قول دادند نرخ سود سپرده مصوب شورای پول و اعتبار را رعایت کنند، گفت: بازار پول به ثبات نسبی رسیده است و به همین دلیل بعید می‌دانم کاهش نرخ سود تاثیر چندانی بر جابه‌جایی سپرده‌ها داشته باشد.

اسماعیل للـه‌گانی ، درخصوص کاهش نرخ سود سپرده بانکی به 15 درصد، اظهارداشت: این مصوبه شورای پول و اعتبار بود (مصوبه سال 95) و براساس آن نرخ سود بانکی به 15 درصد باید می‌رسید.

وی افزود: بانک‌ها مدت‌ها این نرخ را رعایت نمی‌کردند اما به تازگی توافق شد که مصوبه شورای پول و اعتبار برای نرخ سود بانکی رعایت شود.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پاسخ به این سوال که چه شرایطی فراهم شد تا بانک‌ها به این توافق رسیدند، گفت: یکی از بسترهایی که برای اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار به‌وجود آمد، کاهش نرخ سود در بازار بین بانکی به 15-16 درصد بود و همین باعث شد بانک‌ها بتوانند نرخ سود سپرده بلندمدت را در سطح 15 درصد قرار دهند.

وی در واکنش به این پرسش که در سال‌های گذشته معمولا تعداد معدودی از بانک‌ها توافق نرخ سود را رعایت نمی‌کردند و همین باعث شکست توافقات می‌شد؛ آیا این بانک‌ها در توافق جدید نرخ را رعایت خواهند کرد، اظهارداشت: آن بانک‌ها هم قول داده‌اند که رعایت کنند و بالاخره همه بانک‌ها در این زمینه توافق کردند.

للـه‌گانی درخصوص نرخ سود و دامنه آن که برخی شنیده‌ها حاکی‌ست نرخ در دامنه 15 تا 18 درصد قرار دارد، گفت: مصوبه نرخ شورای پول و اعتبار برای نرخ سود 15 درصد است و توافق هم براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بود؛ بنابراین نباید هیچ بانکی بالاتر از آن نرخ سود سپرده تعیین کنند مگر اینکه اوراق گواهی سپرده با نرخ بالاتر (حدود 18 درصد) عرضه کنند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران این سوال را که با کاهش نرخ سود بانکی نگران جابه‌جایی سپرده از بلندمدت به جاری و کوتاه‌مدت نیستید ،اینگونه پاسخ داد: به نظر می‌رسد بازار پول به ثبات نسبی رسیده است و به همین دلیل بعید می‌دانم کاهش نرخ سود تاثیر چندانی بر جابه‌جایی سپرده‌ها داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد