اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سی‌ان‌ان: پنتاگون پرتاب موفقیت‌آمیز نخستین ماهواره نظامی ایران را تایید کرد/آمریکا: پرونده پرتاب ماهواره توسط ایران را به شورای امنیت می‌بریم

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام وزارت دفاع آمریکا خبر داد که ارزیابی واشنگتن حاکی از آن است که ماهواره نظامی ایران برای نخستین بار به طور موفقیت آمیز در مدار قرار گرفته است. همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن موضوع پرتاب ماهواره نظامی نور توسط ایران را به شورای امنیت ارجاع خواهد داد.

به گزارش سایت طلا ، بر اساس گفته دو مقام وزارت دفاع آمریکا، ارزیابی واشنگتن این است که ایران برای نخستین بار روز چهارشنبه به طور موفقیت آمیز یک ماهواره نظامی را در مدار قرار داد.

شبکه خبری «سی ان ان» با انتشار اذعان این دو مقام پنتاگون به موفقیت آمیز بودن پرتاب ماهواره نظامی ایران مدعی شد که این اقدام گامی چشمگیر به شمار می‌آید چون برنامه فضایی ایران همان فناوری را استفاده می‌کند که مورد نیاز برای پرتاب موشک بالستیک بین‌ قاره‌ای است که تهران را قادر خواهد ساخت تا به هر دشمنی تهاجم کند.

بر اساس گفته یکی از این مقام‌های پنتاگون، فرماندهی فضایی آمریکا نیز دو شیء را در مدار ردیابی کرده که از ایران پرتاب شده بودند.

یکی از این دو شیء در مدار، بدنه ماهواره‌بر بوده و دیگری نیز ارزیابی می‌شود که ماهواره باشد.

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه (۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر ۳ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

«مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز مدعی شده کشورش مسئله پرتاب ماهواره نظامی «نور» توسط ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع خواهد داد.

وی که با بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، افزود: پرتاب این ماهواره از نظر آمریکا نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می‌آید.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت ایران باید بابت این اقدام پاسخگو شود. او گفت اقدام ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است.

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه (۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر ۳ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد