اونس طلا2208.17
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ماداگاسکار اولین داروی کرونا را روانه بازار کرد!

روز دوشنبه این هفته (۲۰ اپریل)، کشور آفریقایی ماداگاسکار رسماً مدعی شد که نخستین داروی بیماری کرونا را روانه بازار کرده است.

آندری راژئولینا، رئیس جمهور ماداگاسکار، رسماً اعلام کرد که این کشور دارویی را تولید و روانه بازار کرده است که می‌تواند هم از ابتلای افراد به کروناویروس جدید پیشگیری کند و هم مبتلایان به COVID-۱۹ را درمان کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از افریکان نیوز، این دارو که توسط موسسه تحقیقات کاربردی مالاگا و با نام تجاری COVID Organics ساخته شده است، روز دوشنبه توسط رئیس جمهور ماداگاسکار و در حضور مطبوعات و رسانه‌ها رونمایی شد. این دارو حاوی گیاه Artemisia است که در جزیره اصلی برای مبارزه با مالاریا کشت می‌شود. رئیس جمهور مادگاسکار در این مراسم رونمایی به رسانه‌ها گفت: «تمام آزمایشات و مطالعات بر روی این دارو انجام شده است و اثربخشی آن در کاهش از بین بردن علائم و درمان بیماران مبتلا به COVID-۱۹ در ماداگاسکار اثبات شده است». وی همچنین افزود که این دارو توانسته است دو بیمار COVID-۱۹ را به طور کامل درمان کند.



بر همین اساس دفتر ریاست جمهوری مادگاسکار فرمانی را منتشر کرده است که بر طبق آن داروی COVID Organics باید مورد استفاده تمام دانش آموزانی قرار گیرد که قرار است از روز چهارشنبه و پس از یک دوره محدودیت‌های رفت آمد، دوباره بر سر کلاس‌های درس حاضر شوند. رئیس جمهور ماداگاسکار گفت: «داروی COVID Organics به صورت رایگان بین اقشار آسیب پذیر و مستمند این کشور توزیع خواهد شد و برای اقشار دیگر با قیمت بسیار پایین در دسترس قرار خواهد گرفت. تمام سود حاصل از فروش این دارو نیز در اختیار موءسسه تحقیقاتی ملی این کشور IMRA قرار خواهد گرفت».

آندری راژئولینا، رئیس جمهور ماداگاسکار طی توئیتی در این خصوص نوشت: «من اطمینان دارم که تاریخ ادعای ما را ثابت خواهد کرد. همین امروز ما دو مورد بیمار داریم که با COVID Organics درمان شده اند. خواهیم دید که پس از این چه رخ خواهد داد». وی تأکید کرد که این دارو «در برنامه پیشگیری مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اما مشاهدات بالینی همچنین اثربخشی آن را در درمان نیز نشان داده است. با این حال سایر مطالعات بالینی در این زمینه، هنوز در حال پیگیری است».



شایان ذکر است که رئیس جمهور ماداگاسکار پیش از این علیرغم اظهار عقیده برخی کارشناسان علمی این کشور مبنی بر احتمال وجود دارو‌های گیاهی برای بیماری کرونا، معتقد بود که در حال حاضر درمانی برای COVID-۱۹ وجود ندارد و هر فرمول دارویی پیش از استفاده باید با دقت مورد آزمایش قرار گیرد تا ایمنی و تأثیر آن به اثبات برسد. تصاویر داروی جدید ماداگاسکار نشان می دهد که این دارو ظاهراً به صورت نوشیدنی و چیزی شبیه به آب میوه یا نوشابه های بدون گاز، مصرف می شود.

ماداگاسکار با نام رسمی جمهوری ماداگاسکار کشوری جزیره‌ای واقع در اقیانوس هند، در کنار سواحل جنوب شرقی آفریقا است. پایتخت این کشور که چهارمین جزیره بزرگ جهان به شمار می‌رود، شهر آنتاناناریوو است. جمعیت ماداگاسکار ۲۴ میلیون نفر و زبان‌های رسمی این کشور مالاگاسی و فرانسوی است. این کشور تا تاریخ ۲۲ اپریل و طبق آمار‌های رسمی تاکنون ۱۲۱ بیمار مبتلا به کروناویروس جدید داشته است که ۴۴ مورد از آن‌ها بهبود یافته اند. همچنین در ماداگاسکار تاکنون هیچ مرگ ناشی از COVID-۱۹ رسماً گزارش نشده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد