اونس طلا2394.45
مظنه16,146,000
18 گرم3,727,300
ارزش سکه36,376,938
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

طلا یک جایگزین تمام‌عیار برای دلار

برخی معتقدند اگر روزگاری دلار آمریکا نابود شود، طلا هرگز نمی تواند به کسی کمک کند. آنها می گویند: نمی توان طلا را خورد!

به گزارش سایت طلا به نقل از سیکینگ آلفا، آنچه این افراد می گویند این است که طلا پول نیست در حالی که دلار پول است و اگر دلار از بین برود در واقع پول است که نابود شده و کار نیز از بین می رود. اما درست همین حالا طلا یک پول محسوب می شود. دلار تنها به این دلیل ارزشمند است که می توان طلا را با آن مبادله کرد. دلار تنها یک واسطه برای معامله طلاست.

اگر دلار نابود شود تمدن بشری ادامه می یابد دقیقا به این دلیل که مردم با استفاده از طلا به امور خود می پردازند؛ با واسطه دیگری که دلار نیست. آنهایی که می گویند «طلا را نمی توان خورد» درک درستی از پول ندارند. نمی توان طلا را خورد ولی می توان با استفاده از آن تجارت کنید و غذا بخرید.

انتقاد دیگری که به طلا می شود این است که می گویند «اگر جامعه از بین برود طلا هیچ خیری برای شما نخواهد داشت» یااینکه «اگر دلار سقوط کند ، شما به غذا، آب و اسلحه احتیاج دارید نه طلا». در حالی که همه این انتقادات درست بوده و بر طلا وارد است،‌ یک نکته دچار اغفال شده است: اینکه طلا یک واحد پولی است.

درست است که نمی توان این فلز براق را خورد اما می توان برای خرید غذا از آن استفاده کرد،‌ نمی توان با آن از خود دفاع کرد اما می توان با آن سلاح خرید. صحبت ما نه درباره گذشته است و نه آینده، درباره همین الان، زمان حال است. وقتی شما قصد خریدی دارید نیازی نیست که دلاری رد و بدل کنید بلکه این مبادله با طلا انجام می شود.

خب شاید سوال کنید اگر اکنون یک تکه طلا به سوپرمارکت ببرم و در ازای آن کالایی طلب کنم، پذیرفته شده نیست. درست است، این کار قابل پذیرش نیست آنهم به این دلیل که دولت ها می خواهند اکنون واسطه تجارت و معاملات «دلار» باشد نه طلا. این ادعا که زمانی که دلار نابود شود جامعه لزوما فرو می ریزد چرا که پولی وجود ندارد و طلا هم پول نیست، کاملا نادرست است. ‌

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد