اونس طلا2208.09
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیام کشورهای تولیدکننده در برابر بحران قیمت نفت

بهای معاملات نفت برنت روز سه شنبه با ادامه وحشت بازار نسبت به اشباع جهانی نفت خامی که با ادامه بحران ویروس کرونا بدون مشتری مانده است، به ریزش خود ادامه داد و به پایین ۲۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد.

به گزارش سایت طلا ، بهای نفت آمریکا روز دوشنبه با پایان قراردادهای ماه مه به زیر صفر سقوط کرد و معامله گران برای خلاصی از بشکه های نفتی که خریدار و جایی برای نگهداری آن ندارند، ۳۷ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه پرداخت کردند. با تداوم مازاد عرضه نسبت به تقاضا تا چند هفته آینده، بهای نفت برنت با شش دلار و ۲۴ سنت معادل ۲۴ درصد کاهش، در ۱۹ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هشت دلار و ۸۶ سنت معادل ۴۳ درصد کاهش، در ۱۱ دلار و ۵۷ سنت در هر بشکه بسته شد.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند که آمار رسمی که روز چهارشنبه منتشر می شود، نشان خواهد داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ آوریل بیش از ۱۶ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده اند. رییس جمهور آمریکا از دولتش خواسته است منابع مالی لازم برای کمک به صنعت نفت را فراهم کند. اما واکنش به تشدید ریزش قیمتها منحصر به آمریکا نبود و کشورهای تولیدکننده دیگر از جمله اعضای گروه اوپک پلاس به تحولات اخیر بازار واکنش نشان دادند.

کنفرانس فوری وزیران اوپک و غیراوپک برای اجرای سریعتر کاهش تولید نفت

شماری از وزیران نفت اوپک و غیراوپک روز سه شنبه یک کنفرانس اضطراری برای مذاکره درباره تحولات بازار نفت و راههای اجرای سریعتر توافق کاهش تولید به جای شروع آن از اول ماه مه برگزار کردند.

یک منبع آگاه اوپک به رویترز گفت: ما پیشنهاد کرده ایم که برای اجرای توافق کاهش تولید تا ماه مه صبر نکنیم و مازاد تولید در آوریل را متوقف کنیم.

تولیدکنندگان بزرگ اوپک شامل عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی و همچنین روسیه که عضو اوپک نیست در این کنفرانس آنلاین حضور نداشتند که منعکس کننده شکافهای رو به رشد در داخل این گروه است.

الجزایر که ریاست دوره ای اوپک در سال ۲۰۲۰ را برعهده دارد، نیجریه، ونزوئلا و عراق به همراه کشورهای غیرعضو اوپک شامل قزاقستان و جمهوری آذربایجان در این کنفرانس حضور داشتند.

توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز گروه اوپک پلاس که در واکنش به سقوط تقاضا در پی بحران ویروس کرونا منعقد شد، قرار است از اول ماه میلادی آینده به اجرا گذاشته شود. این میزان کاهش معادل ۱۰ درصد از عرضه جهانی است در حالی که تقاضا برای نفت حدود ۳۰ درصد افت کرده است.

عربستان سعودی: آماده اقدامات بیشتر برای تثبیت بازار نفت هستیم

هیات دولت عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور بازارهای نفت را نظاره می کند و آماده است به همراه متحدانش در گروه اوپک پلاس و سایر تولیدکنندگان اقدامات بیشتری برای تثبیت آنها انجام دهد.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی SPA، هیات دولت عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور خواهان دستیابی به ثبات بازار نفت است و به همراه روسیه برای اجرای کاهش تولید در دو سال آینده متعهد مانده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که سقوط تاریخی قیمت نفت آمریکا را یک اتفاق کوتاه مدت ناشی از فشار مالی توصیف کرده بود، روز سه شنبه اعلام کرد که دولتش توقف واردات نفت از عربستان سعودی را بررسی خواهد کرد.

روسیه: بازارهای نفت تا زمان اجرای توافق اوپک پلاس تحت فشار خواهند ماند

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هم اظهار کرد که بازارهای جهانی نفت تا زمانی که توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ماه مه به اجرا گذاشته شود و تولیدکنندگان خارج از این گروه تولیدشان را کاهش دهند و محدودیتهای قرنطینه برای مقابله با شیل ویروس کرونا تسهیل شود، تحت فشار خواهند ماند.

نواک گفت: اوپک پلاس در حال بررسی اوضاع از نزدیک است و از توانایی واکنش در صورت لزوم برخوردار است. وی در ادامه افزود: لزومی ندارد که سقوط اخیر بهای معاملات نفت آمریکا دراماتیزه شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرده که تولیدکنندگان نفت می توانند در صورت لزوم برای کاهش بیشتر تولید نفت مجددا مذاکره کنند.

نروژ: درباره کاهش تولید نفت بزودی تصمیم می گیریم

تینا برو، وزیر نفت نروژ اظهار کرد که این تولیدکننده انرژی اسکاندیناویایی بدنبال توافق تاریخی گروه اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، به زودی درباره کاهش تولید نفت تصمیم خواهد گرفت.

نفت برنت دریای شمال روز سه شنبه به ۱۸ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه سقوط کرد که پایینترین حد از دسامبر سال ۲۰۰۱ بود.

وی پس از گفت و گو با ارنا سولبرگ، نخست وزیر و نمایندگان صنعت نفت نروژ، از طریق یک تماس ویدیویی به خبرنگاران گفت که نروژ هنوز تصمیمی نگرفته اما بزودی این اقدام صورت خواهد گرفت.

نخست وزیر نروژ اعلام کرد که دولت در حال بررسی اقدامات احتمالی برای کمک به صنعت نفت است که بزرگترین صنعت این کشور به شمار می رود.

تعطیلی چاه های نفت جدید مکزیک

رییس جمهور مکزیک اعلام کرد شرکت نفتی دولتی پمکس در مواجهه با افت سریع تقاضای جهانی که قیمتهای نفت را منفی کرده است، تولید نفت خام در میادین نفتی که به تازگی حفاری شده اند را متوقف خواهد کرد و نفت بیشتری پالایش می کند.

هنوز معلوم نیست که چه میزان از تولید نفت مکزیک با تعطیلی میادین جدید کاهش پیدا خواهد کرد و آیا فراتر از ۱۰۰ هزار بشکه در روز سهمیه کاهش تولید این کشور تحت توافق با کشورهای تولیدکننده نفت گروه اوپک پلاس خواهد بود.

شرکت پمکس سال گذشته برنامه ای برای بازگشایی و توسعه حدود ۲۰ میدان نفتی که حدود ۵۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می کنند، اعلام کرده بود. به گفته منابع آگاه، تولید این مناطق تاکنون تنها حدود ۵۰۰۰ بشکه در روز بوده است.

تعطیلی میادین قدیمی دشوارتر خواهد بود زیرا پمکس فشار مصنوعی در زیر زمین برای استخراج نفت از بسیاری از این میادین ایجاد می کند در حالی که نفت میادین جدیدتر به طور طبیعی جریان دارد.

قیمت نفت مایای مکزیک مانند وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز دوشنبه تحت تاثیر کمبود فضای ذخیره سازی و افت تقاضا، منفی شد.

لوپز اوبرادور، رییس جمهور مکزیک اعلام کرد که استراتژی افزایش پالایش ملی مثمرثمر بوده و تقریبا نیمی از تولید نفت این کشور به صورت داخلی پالایش می شود.

پمکس حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز از ۱.۷ میلیون بشکه در روز تولیدش را به پالایشگاه های داخلی می فرستند که قادرند ماه آینده یک میلیون بشکه در روز نفت پالایش کنند.

طبق آمار پمکس برای فوریه، پالایشگاه های مکزیک ۵۸۰ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز نفت پالایش کردند.

بر اساس گزارش رویترز، پمکس بیش از ۱۰۵ میلیارد دلار بدهی مالی دارد و با وجود راهبردش برای پوشش ضرر احتمالی، یکی از تولیدکنندگانی است که شدیدترین آسیب را از سقوط قیمتها متحمل شده اند. رتبه اعتبار مالی این شرکت از سوی دو موسسه اعتبارسنجی به بی ارزش تنزل داده شده و تحلیلگران پیش بینی می کنند دولت مکزیک بزودی برای سرپا نگه داشتن این شرکت، کمکهای مالی بیشتری عرضه کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد