اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ریزش لیر ادامه دارد

ارزش لیر در برابر ارزهای مهم بار دیگر کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، افزایش نگرانی فعالان بازار از وضعیت اقتصاد ترکیه پس از انتشار گزارش صندوق بین المللی پول باعث رقم خوردن روز تلخ دیگری برای لیر شد تا جایی که نرخ برابری لیر در مقابل دلار به کمترین سطح خود از اوت ۲۰۱۸ رسید. ترکیه اکنون بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در خاورمیانه را دارد و ۲۱۴۰ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده رشد اقتصادی امسال ترکیه به منفی پنج درصد و نرخ بیکاری به بالای ۱۷ درصد برسد.

با افزایش سرعت شیوع کرونا در ترکیه. محدودیت های تردد در برخی شهرهای ترکیه تمدید شده و خروج از منزل به مدت چهار روز به جز در موارد ضروری ممنوع اعلام شده است. وضعیت در استانبول که قطب اصلی مالی ترکیه به شمار می‌رود از همه وخیم تر است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود از اطمینان در خصوص پشت سر گذاشتن بحران سخن گفته است. بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی نیز در این کشور لغو شده و بخش هایی از فرودگاه آتاتورک استانبول به محل نگهداری بیماران کرونایی تبدیل شده است.

عامل دیگر ریزش لیر در معاملات امروز به تحولات سوریه مربوط می شود. اردوغان ضمن متهم کردن دولت سوریه به نقض آتش بس در ادلب گفته است که در برابر تخلفات ساکت نخواهد نشست.

در آخرین دور از معاملات ارزی استانبول، هر دلار با ۰.۱۷ درصد صعود به ۶.۹۳۹ لیر رسید تا به این ترتیب کاهش ارزش لیر در برابر دلار طی سه ماه نخست امسال از ۱۰ درصد فراتر رود.

ارزش پول ملی ترکیه از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۴۲ درصد در برابر اسکناس آمریکایی تضعیف شده است. در برابر دیگر ارزهای مهم، نرخ برابری هر یورو معادل ۷.۵۴۱ لیر و هر پوند معادل ۸.۶۴۵ لیر اعلام شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد