اونس طلا2196.85
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

افزایش برد موشک‌های نیروی دریایی سپاه به ۷۰۰ کیلومتر

فرمانده نیروی دریایی سپاه از دستیابی این نیرو به موشک‌های سطحی و زیرسطحی با برد ۷۰۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش سایت طلا ، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین دوم اردیبهشت سالروز تصویب اساسنامه سپاه در سال ۵۸ و گرامیداشت یاد و خاطره ۴۰ هزار شهید پاسدار گفت: سپاه در ابتدای انقلاب برای حفاظت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی تاسیس شد که به تدریج با شروع حرکت‌های ضد انقلاب در نقاط مرزی و پس از آن جنگ تحمیلی؛ به حوزه‌های دفاعی هم وارد شد، در واقع رسالت سپاه، دفاع از اسلام و انقلاب و برقراری صلح و آرامش است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های تسلیحاتی کشور در بخش‌های مختلف نظامی از جمله تسلیحات دریایی گفت: افتخار ما این است که تمامی امکانات و تجهیزات نظامی ما در داخل تولید می‌شود و وابستگی به خارج نداریم.

** افزایش برد موشک‌های نیروی دریایی سپاه به ۷۰۰ کیلومتر

وی افزود: این پیشرفت‌ها در حالی به دست آمده است که زمانی بالاترین برد موشک‌های دریایی ما ۴۵ کیلومتر بود که آن هم باید به دست مستشاران امریکایی عملیاتی می‌شد، ولی اکنون انواع موشک‌های سطحی و زیرسطحی با برد ۷۰۰ کیلومتر را داریم که به دست نخبگان نظامی داخلی تولید شده است.

دریادار تنگسیری با برشمردن دستاورد‌های مختلف سپاه در عرصه‌های نظامی در ۴۰ سال گذشته گفت: وضع ما به هیچ عنوان با گذشته قابل مقایسه نیست و بخش دریایی سپاه و ارتش؛ انواع موشک، ناو و ناوشکن را می‌سازند و تحقیقات زیادی هم انجام می‌شود.

سردار تنگسیری با اشاره به تولید شناور حمل بالگرد به طول ۵۵ متر و با بدنه‌ها و مواد جدید در کنار ساخت انواع قایق و شناور و ناو افزود: این انقلاب اسلامی بود که به ما جسارت داد و به رغم تحریم‌ها بسیار پیشرفت کردیم و در نیروی دریایی سپاه ۹۰ درصد تجهیزات داخلی است و به دانش فنی ۱۰ درصد باقی مانده نیز رسیده ایم.

** شناورهایی با سرعت بالای ۹۰ نات تولید کرده‌ایم

وی همچنین به تولید انواع شناور‌ها با سرعت بالای ۹۰ نات یا گره دریایی با بدنه‌های مختلف روز دنیا اشاره کرد و گفت: سرعت شناورد‌های ما سه برابر شناور‌های امریکایی است و در بحث زیرسطحی نیز قدم‌های بلندی برداشته ایم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه بیگانگان در منطقه مخل امنیت هستند، افزود: هر جا امریکایی‌ها حضور داشته اند، ناامنی بوجود آمده است و جایی را سراغ نداریم که وجود امریکا باعث امنیت شده باشد.

وی با اشاره به برخورد هفته پیش نیرو‌های دریایی سپاه با ناو امریکایی و شیطنت امریکایی‌ها در این خصوص گفت: امریکایی‌ها در این ماجراجویی برخلاف مقررات بین المللی سد راه شناور‌های ما شده بودند و از پاسخگویی رادیویی نیز خودداری می‌کردند که با برخورد مقتدرانه نیرو‌های ما روبرو شدند.

** اگر اتفاقی برای ناوهای هسته‌ای بیافتد حداقل ۱۰ تا ۱۲ سال هیچ موجود زنده و آب پاکی باقی نخواهد ماند

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما بار‌ها به کشور‌های عربی اعلام کرده‌ایم که خلیج فارس دریایی بسته با ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع است و اگر اتفاقی برای ناو‌های سوخت هسته‌ای بیفتد حداقل ۱۰ تا ۱۲ سال هیچ موجود زنده و آب پاکی در منطقه نخواهیم داشت و برای شما که از آب شیرین کن استفاده می‌کنید، بسیار خطرناک خواهد بود و باید مراقب باشید، در حالی که ایران به علت وسعت دارای منابع داخلی زیادی است.

سردار تنگسیری با بیان اینکه تا سال ۶۵ ما ۴۳ درصد تصادف دریایی در خلیج فارس داشتیم، گفت: با آمدن امریکایی‌ها به منطقه ۵۵۰ فروند نفتکش هدف قرار گرفت و ۵۵ درصد امنیت منطقه ضعیف شد و حوادث دریایی خلیج فارس به شدت افزایش یافته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره آمادگی رزم نیروی دریایی و نیرو‌های مسلح گفت: نیروی دریایی سپاه و ارتش دائم در حال رصد منطقه هستند و هر دو نیرو همچون دو برادر و همرزم دوشادوش هم امنیت منطقه را رصد می‌کنند و هیچ شناوری وارد منطقه نمی‌شود مگر آنکه ما از جزئیات آن مطلع باشیم.

** ۲۴۸ ناوگروه بسیج دریایی تشکیل شده است

سردار تنگسیری با بیان اینکه امریکایی‌ها هر لحظه ما را در کنار خودشان احساس می‌کنند، افزود: بسیج دریایی از بازوان پرتوان ما است و شامل ۲۴۸ ناوگروه می‌شود و هر ناوگروه هم ۴۵ شناور و مافوق تصور دشمنان است و این آمادگی در نیروی دریایی ارتش در دریای عمان نیز وجود دارد.

وی به هماهنگی کامل دو نیروی دریایی سپاه و ارتش در تمام زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: هر دو نیرو دارای اشراف اطلاعاتی کامل و آمادگی و هماهنگی هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سپاه را برگرفته از متن مردم دانست که در همه صحنه‌ها از جمله سیل و زلزله و بحران کرونا در کنار مردم بوده است و گفت: در سیل خوزستان ۳۰۴ شناور اعزام کردیم که ۱۴۰ فروند آن مردمی بود و ظرفیت ما بیش از این‌ها بود.

سردار تنگسیری ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و ارایه خدمات به مردم جنوب کشور را از دیگر خدمات سپاه برشمرد و گفت: در بحث کرونا بیمارستان صحرایی در بندرعباس داریم که با استقبال مردم همراه بوده است و ششمین بیمارستان را در عسلویه ایجاد می‌کنیم.

وی همچنین ایجاد امنیت برای کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در سواحل کشور را از دیگر عملکرد‌های سپاه در دریا برشمرد و افزود: مردم بدانند آنچه ما در بحث بنادر و افزایش ظرفیت داشته ایم بعد از انقلاب رخ داد و به هیچ عنوان قابل قیاس با گذشته نیست و امنیت همه این مناطق با سپاه و ارتش است.

سردار تنگسیری با ابلاغ پیام صلح و دوستی به کشور‌های اسلامی منطقه گفت: حضور بیگانه برای کسی امنیت نمی‌آورد و انقلاب اسلامی در عمر ۴۲ ساله خود به هیچ کشوری تعرض نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد جمهوری اسلامی صلح و دوستی و حضور امریکایی‌ها در منطقه باعث ناامنی است، افزود: ما مسلمانان، برادر هستیم و طبق قرآن نباید یهود و نصارا را دوست خود بگیریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: امریکایی‌ها که در شرایط کرونا به اروپا هم رحم نکردند آیا به کمک شما خواهند آمد؟

سردار تنگسیری افزود: اگر اتفاقی در منطقه رخ دهد، ان‌ها منطقه را ترک می‌کنند و به شما کمک نخواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی با کشورهای دوستو همسایه در منطقه گفت: راهبرد ما پیام صلح و دوستی است و چشم طمع به هیچ کشوری نداریم و دشمنان می‌خواهند با ایجاد ترس در منطقه تنها منافع خودشان به دست آورند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد