اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اشتباهاتی که غذا خوردن شما را بدتر می کند

صنایع غذایی باعث شده تا ما فکر کنیم که برخی از گزینه های غذایی سالم تر از نوع اصلی خود هستند. با این حال ، همیشه اینگونه نیست و می تواند منجر به عادت بد غذایی شود.

صنایع غذایی باعث شده تا ما فکر کنیم که برخی از گزینه های غذایی سالم تر از نوع اصلی خود هستند. با این حال ، همیشه اینگونه نیست و می تواند منجر به عادت بد غذایی شود.

به گزارش سایت طلا، ما اغلب به دلیل اشتباهات رژیم بدتر از حد لازم غذا می خوریم. بیشتر اوقات ، این امر به ناآگاهی یا تأثیر بازاریابی مربوط می شود ، وعده می دهند کالاهایی را که از نظر ما سالم نیستند به ما بفروشند.

با دانستن این موضوع باید به برچسب های مواد غذایی توجه بیشتری داشته باشیم تا از خرید محصولات با کیفیت پایین اجتناب کنیم. در مرحله بعد ، ما 3 اشتباه را كه معمولاً افراد هنگام انتخاب غذا مرتكب می شوند ، به شما نشان خواهیم داد.

انتخاب های غذایی که انجام می دهیم برای سلامتی و وزن ما بسیار مهم هستند. با این حال ، با وجود بسیاری از سوء تفاهم ها در مورد غذا ، این اشتباه برای ما عادی است که باعث می شود غذای ما بدتر شود. کدام یک از آنها رایج ترین است؟

۱. شیر غلات به جای شیر گاو

اعتقاد بر این است که شیرهای گردو یک جایگزین سالم برای شیر گاو است. بیشتر این نوشیدنی ها حاوی شکر بیشتری هستند و مقدار کمی از مواد اصلی آن چه هستند.

مقدار قند بسیار بیشتر از شیر گاو است که می تواند به سلامت لوزالمعده آسیب برساند. این بدان معنی است که بدن شما گلوکز بیشتری در خون تولید می کند. این امر منجر به تقاضای بیشتر انسولین می شود که مقاومت را تشویق می کند و به طور بالقوه دیابت را در سنین پایین توسعه می دهد.

بنابراین ، اگر شما تحمل ناپذیری شیر ندارید ، باید شیر گاو را بر شیرهای گردویی ترجیح دهید. تعداد زیادی از شیرهای غنی شده یا لاکتوز متفاوت برای افراد مبتلا به عدم تحمل وجود دارد.

۲. خوردن شکر تغییر شکل یافته

در جامعه امروز ، شکر به عنوان دشمن شماره یک برای سلامتی شما طبقه بندی می شود. در حال حاضر جایگزینی های شیرین کننده در محصولات روی قفسه ها وجود دارد که نام دیگری دارند. این ممکن است باعث شود ما اعتقاد داشته باشیم که مصرف این جایگزین های قند سالم تر نیست ، در حالی که نیست.

عسل ، شربت افرا ، پانلا و غیره ، غذاهایی هستند که اکثر آنها از قند تشکیل شده اند. آنها تأثیر یکسانی بر میزان گلوکز دارند که منجر به استرس قابل توجهی در لوزالمعده می شود.

امروزه تنها شیرین کننده هایی که به میزان کمتری روی سطح گلوکز تأثیر می گذارد شیرین کننده های مصنوعی هستند.

۳. شیرینی بدون قند اضافه شده

در حقیقت ، شکر تنها دشمن در اینجا نیست. به طور معمول ، این غذاها در معرض درجه حرارت بالا قرار دارند و حاوی مقدار زیادی چربی ترانس هستند.

چربی ترانس به همراه تولید آکریلامید در طی فرایند پخت و پز ، آنها را به غذاهای بالقوه خطرناک تبدیل می کند. علاوه بر این ، عجیب نیست که رنگ آمیزی مصنوعی و مواد نگهدارنده اضافه شده را در مواد تشکیل دهنده مشاهده کنید که بعضی اوقات در طولانی مدت ممکن است ناامن یا مضر باشد.

به همین دلیل خوردن هر چه بیشتر محصولات تازه و خانگی ، مهمتر از محصولات تولید انبوه مهم است.

چه کاری می توانیم انجام دهیم تا بهتر غذا بخوریم؟

یکی از بدترین اشتباهاتی که می توانیم هنگام انتخاب مواد غذایی مرتکب شویم ، اعتقاد بر این است که برخی غذاهای فرآوری شده برای سلامتی ما بهتر هستند ، زیرا برچسب های آنها مزایای خاصی را ایجاد می کند.

برای حفظ یک رژیم غذایی سالم بهتر است محصولات تازه را بیش از غذاهای فرآوری شده انتخاب کنید. کاهش مصرف قند و جایگزین های قند مهم است.

همچنین لازم است از سرخ شدن در روغن نباتی در دماهای زیاد خودداری شود ، بنابراین مصرف آکریلامید محدود شود.زیرا این ماده قابلیت سمی بودن و پتانسیل ابتلا به سرطان در طولانی مدت را دارد.

سرانجام ، لازم است هنگام مصرف شیرین کننده های مصنوعی بر احتیاط تأکید شود. اثرات جانبی طولانی مدت این مواد بر سلامت کبد و کلیه دقیقاً مشخص نیست. بنابراین ، آنها باید در اعتدال گرفته و مصرف شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد