اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه روند کاهشی قیمت جهانی طلا

هر اونس طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی با 34.88 دلار کاهش 1682.82 دلار فروخته شد. این فلز گران بها بیش از 60 دلار از بالاترین رقم 7 و نیم سال پیش که در اوایل هفته پیش ثبت شد، فاصله گرفته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز،پس از ارائه طرح های ترامپ برای بازگشایی دوباره اقتصاد آمریکا و همچنین انتشار گزارش هایی در مورد درمان احتمالی کووید 19، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی حدود 2 درصد کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران به سوی دارایی های پر ریسک تر رفتند.

طلا در برخی مواقع در سال جاری در کنار بازارهای بورس حرکت کرد زیرا افزایش های اخیر این فلز گران بها، سرمایه گذاران را بر آن داشت تا برای پوشاندن خسارات خود، به فروش طلا بپردازند.

هر اونس طلا با 34.88 دلار کاهش 1682.82 دلار فروخته شد. طلا بیش از 60 دلار از بالاترین رقم 7 و نیم سال پیش که در اوایل هفته پیش به علت ترس از وقوع بدترین رکود جهان در دهه های گذشته ثبت شد، فاصله گرفته است.

تای وانگ، تحلیلگر بازار گفت: «طلا و شاخص های بازار بورس رابطه معکوس دارند به طوریکه افزایش ارزش بازارهای بورس در شب گذشته، بر قیمت طلا فشار کاهشی وارد کرد. طرح ترامپ برای بازگشایی اقتصاد، بازارهای بورس را تقویت کرد.»

طلا در برخی مواقع در سال جاری در کنار بازارهای بورس حرکت کرد زیرا افزایش های اخیر این فلز گران بها، سرمایه گذاران را بر آن داشت تا برای پوشاندن خسارات خود، به فروش طلا بپردازند.

اوایل امسال در برخی مقاطع قیمت طلا و شاخص های بورس شانه به شانه هم در حرکت بودند زیرا با افت شدید شاخص ها در بازارهای بورس سرمایه گذاران به فکر نقد کردن دارایی های طلای خود جهت جبران زیان های وارده در بازار بورس افتاده بودند.

شرکت آمریکایی گیلیاد ساینسز در گزارشی از واکنش مثبت بیماران کرونایی به دارویی تحت عنوان رمدیسیویر خبر داده است. ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت گفت:‌«اشتها برای ریسک پذیری در حال افزایش است اما با توجه به اینکه تاثیر بلند مدت بحران کرونا احتمالا موجب افت احساس مصرف کننده در اقتصاد آمریکا خواهد شد ممکن است واکنش مثبت شاخص های بورس بیش از حد بوده باشد.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد