اونس طلا2394.45
مظنه16,006,000
18 گرم3,694,900
ارزش سکه36,061,518
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

یک فرصت تاریخی در انتظار طلا

در حالی که کووید ۱۹ یک جنگ را علیه اقتصادهای دنیا به راه انداخته،‌ انتظار می رود که تلاش ها برای دستیابی به سرمایه های امن سودهای بیشتری را عاید خریداران طلا طی سال ۲۰۲۰ کند.

در حالی که کووید ۱۹ یک جنگ را علیه اقتصادهای دنیا به راه انداخته،‌ انتظار می رود که تلاش ها برای دستیابی به سرمایه های امن سودهای بیشتری را عاید خریداران طلا طی سال ۲۰۲۰ کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از سیکینگ آلفا،‌ با توجه به جنگی که کووید ۱۹ علیه اقتصاد دنیا آغاز کرده، روندهای قبلی در بازار طلا رو به افزایش بوده و صندوق سرمایه گذاری SPDR Gold Trust، ‌از ۱۹ مارس سال جاری میلادی تاکنون سودی معادل ۱۷.۳ درصد کسب کرده است. پس از مشاهده بیشترین دستاوردها از سال ۲۰۱۲ ، ما تنها شاهد کاهشی اندک در ارزش بازار بوده ایم و اکنون مشخص است که سرمایه گذاران فلزات گرانبها احساس می کنند حضوری همراه با عدم اطمینان در این بازار دارند.

تنها سوالی که باقی می ماند این است: قیمت ها تا کجا بالا می رود؟ قطعا تعیین دقیق قیمت ها برای دوره هایی که واقعاً بازارهای مالی جهانی در شرایطی تاریخی قرار دارند، دشوار است. طی یک ماه گذشته،‌ رفتارهای نزولی(گاوی) بهای طلا ناشی از افزایش جریان های ورودی به EFT‌ها بوده است. در این بازه زمانی SPDR Gold Trust سودی معادل ۴.۵۲ میلیارد دلار از این جریان های ورودی بدست آورده است.

اما در حالی که ممکن است این اعداد و ارقام چشمگیر به نظر برسند (و البته چشمگیر هم هستند)، سرمایه گذاران باید همچنان روی قدرت روند طولانی مدت متمرکز شوند چرا که این امر در نهایت اعتبار استراتژی های معاملات صعودی را که برای ETF طراحی شده، تعیین می کند. با مشاهده یک دوره کامل در کل سال گذشته، سرمایه گذاران می توانند درک بهتری از مکان هدایت بازارها بدست آورند.

البته وقوع چنین لحظات عظیم کنونی در فعالیت اصلی روند بازار اتفاقی نیست. خریدهای رسمی نشان می دهد که صاحبان بانک های مرکزی سراسر دنیا طی یک دهه گذشته ذخایر طلا را غصب کرده و دلایل چندانی نیز وجود ندارد که نشان دهد بانک مرکزی روسیه یا بانک خلق چین به زودی خرید طلا را متوقف می کنند.

در حالی که این دو بانک مرکزی به واسطه افزایش فعالیت های خود در زمینه خرید طلا طی سال های گذشته بیش از سایر کشورها در مرکز توجه بوده اند، اما به هیچ وجه تنها نهادهایی نیستند در روند صعودی این خرید حضور دارند! بانک های مرکزی هند، مکزیک و ترکیه از جمله این نهاها هستند. در عین حال باید درک کرد که بانکداران مرکزی چیزی جز وقت برای تمرکز روی این نوع فعالیت ها ندارند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد