اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای جهانی از ادامه صعود بازماند

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی اقدام سرمایه گذاران برای سودگیری از رشد روز گذشته قیمتها با کاهش روبرو شد اما نگرانی از رکود اقتصادی عمیق به علت شیوع ویروس کرونا مانع کاهش بیشتر قیمت ها شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از اینکه روز گذشته به بالاترین رقم در 7 سال گذشته رسید، در معاملات امروز کاهش یافت اما نگرانی از رکود اقتصادی عمیق به علت شیوع ویروس کرونا مانع کاهش بیشتر قیمت ها شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی1716 دلار فروخته شد. قیمت طلا دیروز 1.9 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم از نوامبر 2012 برابر با 1746.50 دلار رسید.

جفری هالی، تحلیلگر بازار طلا در این رابطه نوشت: «طلا در حال محکم کردن افزایش های خود در بالاترین میزان است اما بلاتکلیفی بسیاری در جهان وجود دارد و بیشتر این اطلاعات متناقض طلا را تقویت می کند.»

هالی گفت مقداری برداشت سود برای طلا وجود دارد. وی افزود:«ارزش طلا و بازارهای بورس با محرک های اخیر 2 تریلیون دلاری اضافی آمریکا به این سطح رسیده اند.»

تقاضا برای طلا با اعلام محرک های گسترده از سوی بانک های مرکزی افزایش می یابد زیرا طلا اغلب به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم دیده می شود. کاهش نرخ بهره نیز هزینه های نگهداری طلا را کاهش می دهد.

صندوق های سرمایه گذاری طلا همچنان شاهد ورود طلا هستند و ذخایر گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان، اکنون در نزدیکی بیشترین میزان از می 2013 برابر با 1017.59 تن قرار دارد.

اقدامات محرک مالی دولتها و بانکهای مرکزی جهان تقاضا برای طلا را تقویت می کند. بعلاوه کاهش نرخهای بهره هم هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را کمتر کرده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن می افزاید.

بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر نشانه های نگران کننده رکود که خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به آهسته شدن روند شیوع ویروس کرونا را تحت الشعاع قرار داد، نزدیک به بالاترین رکورد یک ماه اخیر متوقف شدند.

عقب نشینی از داراییهای پرریسک پس از انتشار گزارش صندوق بین المللی پول و پیش بینی رشد منفی سه درصدی اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع همه گیری کرونا روی داد که بدترین رکود از زمان رکود بزرگ به شمار می رود.

بر اساس گزارش رویترز، این بیماری تاکنون بیش از ۱.۹ میلیون نفر را مبتلا کرده و جان ۱۲۰ هزار و ۶۷۰ نفر را گرفته و کشورها را ناچار کرده است به اعمال قرنطینه و توقف فعالیت اقتصادی برای جلوگیری از سرایت بیشتر اقدام کنند

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد