اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روشنای بورس در روزهای تیره اقتصاد

در روزهایی که اقتصاد سرتاسر جهان، عدم اطمینان و تنشی کم‌سابقه را تجربه می کند، بازار سهام به پیشروی چشمگیر خود ادامه می دهد.

در روزهایی که اقتصاد سرتاسر جهان، عدم اطمینان و تنشی کم‌سابقه را تجربه می کند، بازار سهام به پیشروی چشمگیر خود ادامه می دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از یاهو فایننس،‌ هفته گذشته بازار بورس یکی از بهترین هفته های خود را در یک دهه گذشته، سپری کرد. این در حالی بود که دولت آمریکا برای نخستین بار درخواست ۶.۶ میلیون کارگر جدید را برای برخورداری از مزایای بیکاری دریافت کرد و تعداد این افراد طی سه هفته به ۱۶.۷ میلیون نفر رسید. داده های اخیر حاکی از آن است که اقتصاد ایالات متحده یکی از بدترین دوره های تاریخ خود را تجربه می کند.

طی این روزها اظهارنظرهای متضادی در خصوص پیشروی های محسوس بازار سهام مطرح شده اما برای درک بهتر این وضعیت، باید سه نکته را در نظر بگیریم: نخست اینکه، شاخص500 S&P از اوج خود در تاریخ ۱۹ فوریه، ۱۸ درصد کمتر است بنابراین تحلیل بازار این است که جهان در وضعیتی به مراتب بدتر از آنچه دو ماه پیش تصور می شد، قرار دارد.

نکته دوم، در حالی که همه چیز نامعلوم است اما وضعیت بخش های بزرگی از اقتصاد که به دلیل مقابله با شیوع کرونا کاملا تعطیل شده اند، روشن و کمتر بلاتکلیف است. از یک ماه پیش، هنگامی که رستوران ها تعطیل شده و مردم نیز از انجام فعالیت های روزمره متوقف شدند،‌ هیچ وعده کمکی از سوی دولت مطرح نبود. تا پیش از تصویب قوانین اضطراری اقتصاد توسط سیاست گذاران فدرال رزرو،‌ قوانین همان قوانین قبلی بود.

تحلیلگران بازار معتقدند این کمک اضطراری فدرال رزرو اقدامی به موقع و بسیار موثر در اوضاع مالی کشور است. نیک کولاس، بنیانگذار تحقیقات DataTrek روز جمعه در مطلبی در این زمینه نوشت: بازارها می دانند که مهم نیست جریان پول نقد چقدر بد است، همین که در صورت لزوم، پشتوانه ای مانند وام فدرال رزرو وجود دارد، برای روند بهبود کافی است.

سوم، مسیر بازار بورس در مسیر انتظاراتی است که از آن می رود. نیازی نیست که روند خبرها خوب شود تا بازار سهام نیز سیر صعودی پیدا کند. در واقع، شما می توانید شاهد پیشرفت باشید اما اگر انتظارات شما بسیار فراتر از پیشرفت هایی است که بازار سهام دارد، ممکن است ارزش سهام خود را نزولی ببینید.

همین منطق برای خبرهای بد هم صدق می کند:‌ اگر خبری بد است اما بازار انتظار خبر بدتری را داشته، شما در واقع شاهد افزایش ارزش سهام خود هستید. شاید انقباض اقتصادی کنونی آنقدر که پیش بینی شده طولانی و عمیق نباشد، شاید رکود درآمدها آنقدر هم که گفته می شود وحشتناک نشود و شایدهای دیگر.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد