اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دردسر بزرگ کاربرد طلا در گوشی‌های هوشمند

مقادیر اندک طلای استفاده شده در الکترونیک گوشی‌های هوشمند به زودی منجر به فجایع زیست محیطی و بشری می شود.

مقادیر اندک طلای استفاده شده در الکترونیک گوشی‌های هوشمند به زودی منجر به فجایع زیست محیطی و بشری می شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت وان زیرو، طلا یک فلز ارزشمند در صنعت فناوری است و دلیل آن تنها درخشش رنگ آن نیست. گرچه فلزی رسانا نیست اما قابلیت انعطاف پذیری و مقاومت در برابر خوردگی، آن را به عنوان یک ماده اصلی برای ماندگاری محصولات تبدیل کرده است.

اپل و سایر شرکت های تولیدکننده گوشی تلفن هوشمند در تولید پین‌ها، رله‌ها و اتصالات خود از طلا استفاده می کنند؛ مولفه ای که سیگنال ارسال کرده و برای فعال بودن در طول عمر دستگاه، نیاز به انعطاف پذیری دارد. در آیفون ها ـ که تاکنون محبوب ترین گوشی هوشمند در میان آمریکایی ها بوده ـ دوربین، سیم پیچ های شارژ بی سیم و بردهای آن همگی طلا استفاده شده است.

مقدار طلای استفاده شده در هر گوشی آیفون بسیار اندک است اما مقدار آن به سرعت در حال افزایش است. به عنوان مثال،‌ در iPhone XS طلای استفاده شده کمتر از ۰.۰۱ درصد محصول را تشکیل داده است. طبق گفته های مدیران اپل، تنها در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۰۰ میلیون آیفون ارسال شده است. کایل وینز، موسس آی فیکس ایت(iFixit) -شرکت تخصصی تعمیرات گوشی های اندروید- با اشاره به تاثیرات محیط زیستی طلای استفاده شده در گوشی های آیفون در مقایسه با وزن آن می گوید: ‌«بخش بزرگی از ردپای مواد مخرب محیطی در گوشی های تلفن، طلاست».

اگر این میزان طلا بازیافت نشود، احتمالا طلای موجود در آیفون شما از یک معدن در یک کشور در حال توسعه گرفته شده و از طریق مجموعه ای از کارخانه های ذوب و پالایشگاه ها، به کشور ساخت گوشی منتقل گردیده است. هر یک از این مراحل زباله تولید کرده و انرژی مصرف می کند. به گفته یک گروه معدن‌کاری طلا، تولید تنها یک حلقه طلا ۲۰ تن زباله معدنی به جا می گذارد.

روش های معمول در استخراج طلا موجب نابودی صدها هزار زیستگاه جانوران در جنگل های آمازون شده و سالانه بیش از ۵ میلیون تن زباله سمی را در اقیانوس آرام رها کرده است. از رومانی و روسیه تا غنا ، چین و حتی کانادا، سیلاب مسموم معادن طلا، باعث قتل عظیم ماهیان شده و به معیشت جوامع بومی در سراسر جهان آسیب رسانده است. استخراج معادن باعث از بین رفتن تعداد زیادی از زمین ها شده و نه تنها بر محیط زیست، بلکه به افراد بومی که در این مناطق زندگی می کنند خسارات جدی وارد کرده است.

گفتنی است طبق آمارها، معادن طلا و فرآیند استخراج در آمریکا به تنهایی یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان آلاینده های سمی در هوا، زمین و آب به شمار می اید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد