اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش قیمت طلای جهانی

پس از اینکه قیمت طلا به علت رکود اقتصادی جهانی ناشی از ویروس کرونا، به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید، در معاملات امروز سرمایه گذاران شروع به فروش و برداشت سود کردند که این اقدام قیمت این فلز گران بها را کاهش داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، پس از اینکه قیمت طلا به علت رکود اقتصادی جهانی ناشی از ویروس کرونا، به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید، در معاملات امروز سرمایه گذاران شروع به فروش و برداشت سود کردند که این اقدام قیمت این فلز گران بها را کاهش داد.

اما در عین حال، اقدامات محرکی بانک مرکزی آمریکا مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1694 دلار فروخته شد. بهای این فلز گران بها در روز جمعه به بالاترین قیمت از 9 مارس رسیده بود.

کایل رودا، تحلیلگر بازار گفت: «ما کمی شاهد برگشت افزایش قیمت هایی که جمعه شب به علت اقدامات فدرال رزرو ایجاد شده بود، هستیم. اندکی برداشت سود در بازار شکل گرفته است.»

وی افزود طلا با سطح مقاومتی حدود 1690 دلار در هر اونس مواجه است.«اما صراحتا، طلا همچنان بسیار تقویت شده است.»

بانک مرکزی آمریکا به منظور در جریان نگاه داشتن اقتصاد این کشور در زمان شیوع کرونا، پنج شنبه یک بسته محرکی جامع 2.3 میلیارد دلاری اعلام کرد.

شیوع کرونا در آمریکا، 16.8 میلیون آمریکایی را مجبور کرده است تا فرم های دریافت مزیت های بیکاری را در هفته منتهی به 21 مارس پر کنند.

استفان اینس، تحلیلگر بازار طلا گفت: «بسته محرکی فدرال رزرو به مانند آهن ربا برای طلاست. نه تنها هزینه های نگهداری طلا را کاهش می دهد بلکه تا حدی ارزش دلار را کاهش می دهد.»

ذخایر صندوق گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان که نشان دهنده تمایل برای طلا است، در روز پنج شنبه 0.6 درصد افزایش یافت و به 994.19 تن رسید.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر آی جی مارکتس، بازار شاهد معکوس شدن روند صعودی قیمتها در شب جمعه است که تحت تاثیر اقدامات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا روی داده بود و در نتیجه امروز سودگیری آغاز شده است. همچنین باید توجه داشت که طلا در سطح ۱۶۹۰ دلار با مقاومت فنی شدیدی روبروست با این حال در شرایط اقتصادی فعلی طلا از حمایت خوبی برخوردار است.

بر اساس گزارش رویترز، وزیران دارایی اتحادیه اروپا هم با بسته حمایت اقتصادی به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو موافقت کردند اما معلوم نیست چگونه احیای اقتصاد رکودزده این منطقه را تامین مالی خواهند کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد