اونس طلا2320.88
مظنه15,351,000
18 گرم3,543,700
ارزش سکه34,585,803
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

چراغ سبز مکزیک برای پیوستن به توافق کاهش تولید نفت/توافق کاهش ۳.۷ میلیون بشکه‌ای تولید نفت در نشست G20

نشست فوق‌العاده اوپک پلاس با پیوستن مکزیک به توافق کاهش تولید نفت، با موفقیت تمام شد تا از ابتدای ماه آینده میلادی ۱۰ میلیون بشکه نفت از بازار کم شود.وزیر نفت ایران از توافق کاهش ۳.۷ میلیون بشکه‌ای نفت در نشست وزیران انرژی G20 خبر داد و گفت: البته کشورهای عربستان، کویت و امارات اعلام کرده‌اند که علاوه بر کاهش سهم خود در توافق اوپک پلاس، دو میلیون بشکه دیگر از تولید خود را کاهش می‌دهند.

نشست پنجشنبه شب گذشته اوپک پلاس که با مخالفت مکزیک امکان اجرا نداشت، امشب با پذیرش این کشور مبنی بر کاهش ۱۰۰ هزار بشکه ای عرضه نفت محقق شد.
بر این اساس، ٢٣ تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سرانجام پس از ساعت‌ها و روزها مذاکرات فشرده درباره توافق کاهش تولید روزانه ٩.٧ میلیون بشکه‌ای برای ماه‌های مه و ژوئن به اجماع رسیدند.
در شرایطی که قرار بود مکزیک ۴۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کم کند اما اعضای اوپک پلاس با توجه به تعهد آمریکا مبنی بر کاهش ۳۰۰ هزار بشکه ای تولید به حای مکزیک، به خارج شدن ۱۰۰ هزار بشکه نفت این کشور از بازار رضایت دادند.

به گزارش ایرنا، بر اساس توافق پنجشنبه شب، تولید روسیه و عربستان هر کدام ۱۱ میلیون بشکه در روز در نظر گرفته شده که با کاهشی ۲.۵ میلیون بشکه ای برای هر کشور همراه خواهد شد.
پایه تولید سایر کشورها نیز تولید ماه اکتبر سال ۲.۱۸ میلادی خواهد بود که با این توافق ۲۳ درصد از آن کم می شود.
البته در این توافق ایران، ونزوئلا و لیبی از کاهش تولید معاف هستند.

«بیژن زنگنه» شامگاه یکشنبه و بعد از پایان نشست فوق العاده اوپک پلاس گفت: این جلسه در ادامه جلسه پنجشنبه و جمعه بود که در آنجا به دلیل مخالفت مکزیک کاهش ۱۰ میلیون بشکه ای عرضه نفت نهایی نشد.

وی ادامه داد: بر اساس سهمیه بندی توافق مکزیک باید ۴۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کم می کرد اما وزیر انرژی این کشور نپذیرفت.

زنگنه به ادامه رایزنی ها در روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: سرانجام مکزیک کاهش ۱۰۰ هزار بشکه ای را پذیرفت و آمریکا نیز قول داده که ۳۰۰ هزار بشکه باقیمانده را به جای مکزیک از بازار خارج کند.

وی تاکید کرد: با پذیرش مکزیک حالا توافق کاهش ۱۰ میلیون بشکه ای نفت نهایی شده و از اول ماه می اجرا می شود.

وزیر نفت به کاهش ۳.۷ میلیون بشکه ای نفت از سوی اعضای G20 اشاره کرد و گفت: این توافق یکساله خواهد بود و ترتیبات اجرایی آن قرار است با اوپک پلاس هماهنگ شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با این توافق بازار نفت به تدریج به تعادل بازگردد ادامه داد: باید منتظر باشیم تا آثار این توافق فردا صبح و با باز شدن بازار نفت مشخص شود.

به گفته زنگنه علاوه بر حذف فیزیکی نفت، برداشت بازار از کاهش تولید نیز تعیین کننده است.

زنگنه افزود: بر اساس توافق کاهش تولید، در ۲ ماه اول ۱۰ میلیون بشکه، در ۶ ماه بعد از آن ۸ میلیون بشکه و از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا آوریل سال ۲۰۲۲، ۶ میلیون بشکه از تولید کشورهای عضو اوپک پلاس کم خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایران به دلیل تحریم های آمریکا از کاهش تولید معاف است

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد