اونس طلا2325.7
مظنه15,336,000
18 گرم3,540,300
ارزش سکه34,552,008
قدیم (بهار)39,300,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

طلا در بن‌بست اقتصادی دنیا

بسیاری از افراد در سراسر دنیا به ناچار مشاغل خود را رها کرده ‌اند، اقتصاد بین‌الملل در حال فروپاشی است.

بسیاری از افراد در سراسر دنیا به ناچار مشاغل خود را رها کرده ‌اند، اقتصاد بین‌الملل در حال فروپاشی است.

به گزارش سایت طلا به نقل از اف‌ایکس امپایر، کارگران به محل کار خود نمی‌روند. مراکز خرید بسته است. رستوران‌ها تعطیل شده اند. این چیزی است که ما اکنون می بینیم. سالن های تئاترو سینما، سالن های ورزشی ، استخرها، همه و همه از خدمات خارج شده اند. شرکت های دیگر فعالیت های خود را کاهش داده و یا حتی به حالت تعلیق درآمده اند. اقتصاد جهانی یخ زده است.

تنها تفاوت وضعیت کنونی با رمان رند (Rand) این است که دلیل این وضعیت، اعتصاب نیست بلکه محافظت از خود است. مردم می خواهند از خود و دیگران برای ابتلا به یک بیماری همه‌گیر و مسری محافظت کنند در نتیجه حاصل آن چیزی نیست جز، فروپاشی اقتصاد. بخش مهم این شرایط آن است که هیچ کس ـاز جمله بانک‌های مرکزی با سیاست های مالی آسان و دولت‌ها با بسته‌های مالی خودـ برای بهبود این وضعیت کاری از دست‌شان بر نمی‌آید.

دلیل آن نیز بحران سلامتی است. و تنها راه پیروزی بر ویروس کرونا، فاصله اجتماعی و قرنطینه است. رکود اقتصادی در واقع چیزی نیست که ما باید نگرانش باشیم، ما می توانیم از آن جلوگیری کنیم؛ می ةوانیم به سادگی اجازه دهیم میلیاردها انسان آلوده شده و میلیون‌ها نفر هم بمیرند.

قفل شدن اقتصاد تنها سلاح ماست، مگر آنکه دانشمندان واکسن یا داروی این بیماری را بسازند. این قهرمانانه است: ما اقتصاد را تعطیل می‌کنیم تا مردم ما و به ویژه سالخوردگان از دشمنی نامرئی در امان بمانند. اما این کار بسیار گران تمام می شود. هزینه‌های این تعطیلی اقتصاد نجومی است، هزار میلیارد دلار در هر ماه.

هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان بگوید عمق این بحران اقتصادی چقدر است چرا که پاسخ آن به نحوه کنترل اپیدمی و همچنین واکنش دولت‌ها به آن بستگی دارد. بر اساس برآورد گلدمن ساکس،‌ اگر تولید ناخالص داخلی جهان ۱.۲۵ درصد باشد نیمی از ۲.۵ درصد خط مرزی رکود اقتصادی به شمار می آید. و در این میان تنها ۰.۷ درصد سهم رشد اقتصادی جهان خواهد بود. طبق این پیش‌بینی، وضعیت در آمریکا بدتر است.

همانطور که نمودار زیر نشان می دهد، در این دو ماه تولید صنعتی ۱۳.۵ درصد سقوط کرد، بسیار بیشتر از انتظار کاهش ۳.۰ درصدی. خرده فروشی ها نیز شاهد سقوط ۲۰.۵درصدی بوده اند، بیشتر از انتظار ۴.۰ درصدی. سرمایه گذاری دارایی های ثابت ۲۴.۵ درصد سقوط کرد ، این مورد هم خیلی بیشتر از آن چیزی که تصور میشد.

در عین حال، طلا، این فلز زرد تنها سرمایه‌ای محسوب می شود که در تب بحران مالی، نه تنها سقوط ارزش چندانی نداشت بلکه به صورت پلکانی صعود می کند. طلا هنوز هم سرمایه گذاارن جدیدی را که به دنبال سرمایه امن هستند، به سوی خود می کشاند.

چین در مقایسه با سایر کشورها اقدامات قانونی و سختگیرانه بیشتری را برای مقابله با این بیماری اعمال کرد. اما به لطف همین سختگیری‌ها، اکنون گفته می شود که همه‌گیری مهار شده و در نتیجه، این کشور سریع‌تر از سایر کشورها به روند بهبود رسید.

در هر حال، یک شوک منفی گسترده در چین و به دنبال آن تعلیق اقتصادی در اروپا، آمریکا و سایر کشورها عملکرد اقتصادی امسال را ضعیف ترین عملکرد از زمان رکود بزرگ (سال ۲۰۰۸) خواهد ساخت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد