اونس طلا2207.59
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بانک مرکزی آمریکا با ۲.۳ تریلیون دلار به جنگ کرونا رفت!

فدرال رزرو از برنامه ریزی برای تزریق ۲.۳ تریلیون دلار نقدینگی جدید برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از فوربس، بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد با هدف حمایت از اقتصاد این کشور در برابر پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا و هم چنین کاهش آسیب پذیری کسب و کارهای کوچک و متوسط، ۲.۳ تریلیون دلار نقدینگی به بازارها تزریق خواهد کرد. از مبلغ فوق، ۵۰۰ میلیارد دلار صرف ارائه وام ها به دولت های محلی و شهرداری ها و خرید اوراق قرضه شرکت های دولتی خواهد شد.

بانک مرکزی آمریکا هم چنین با هدف حمایت از بخش خصوصی اعلام کرده است در قالب برنامه " مین استریت" حدود ۶۰۰ میلیارد دلار از اوراق بدهی این شرکت ها را خریداری خواهد کرد.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در همین رابطه گفت: اولویت اصلی ما در مقطع کنونی پاسخ به نیازهای درمانی و کاستن از تبعات اقتصادی بیشتر این ویروس است. وظیفه بانک مرکزی آن است که تا حد امکان ثبات را به اقتصاد بازگرداند تا فعالیت ها به سرعت به سطح قبل بازگردند.

بانک مرکزی آمریکا تاکنون اقدامات زیادی را برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا انجام داده که کاهش نرخ بهره به ۰.۲۵ درصد و ارائه یک خط اعتباری ۳۵۰ میلیارد دلاری به کسب و کارهای کوچک و متوسط از جمله آن ها بوده است.

از سوی دیگر وزرای دارایی اتحادیه اروپا بر سر به کارگیری از یک بسته حمایتی نیم تریلیون یورویی به توافق رسیده اند. با این حال مخالفت برخی از اعضا نظیر اتریش باعث شده است تا هنوز برنامه صدور اوراق قرضه کرونایی که مورد درخواست کشورهایی نظیر ایتالیا و اسپانیا بوده است، عملی نشود. برونو لو مر، وزیر دارایی فرانسه با استقبال از این بسته مشترک اروپایی گفته است که دولت این کشور به طور مستقل نیز به حمایت از اقتصاد فرانسه خواهد پرداخت و حتی به قیمت خرید سهام، دولت مصمم است تا هر طور شده جلوی ورشکسته شدن شرکت های مطرح این کشور را بگیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد