اونس طلا2208.79
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حداقل دستمزد سال ۹۹، فشار بر بنگاه‌ها را بالا می‌برد

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است حداقل دستمزد تعیین شده برای کارگران در سال ۱۳۹۹، فشار بر بنگاه‌های اقتصادی را بسیار بالا خواهد برد و اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، این موضوع به می‌تواند هزینه‌هایی جدید برای اقتصاد ایران به وجود آورد.

حسین سلاح ورزی ، اظهار کرد: هر ساله بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در شورای عالی کار، نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت مذاکرات خود را انجام می‌دهند تا بر اساس واقعیت‌های اقتصادی جامعه، نرخ حداقل دستمزد نهایی شود.

وی ادامه داد: کارفرمایان همواره تاکید کرده‌اند که کارگران ستون اصلی هر واحد اقتصادی هستند و باید تلاش کرد که بهترین شرایط برای آنها فراهم شود اما در کنار آن درک شرایط کارفرما و مشکلات اقتصادی که این بخش در سال‌های گذشته تحمل کرده نیز اهمیت فراوانی دارد.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه افزایش ۲۱ درصدی حداقل دستمزد در عمل برای کارفرما هزینه‌ای ۴۰ درصدی دارد، توضیح داد: نماینده کارگران توقع افزایش بیش ۲۵ درصدی دستمزد و نماینده کارفرمایان به افزایش ۱۵ درصدی تاکید داشتند که هیچ کدام به خواسته خود نرسیدند و در نهایت با میانجیگری دولت و در نظر گرفتن همه شرایط افزایش ۲۱ درصد دستمزد تصویب شد.

سلاح ورزی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹حداقل دستمزد ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده، اما دریافتی ۲ میلیون ۸۷۰ هزار تومان افزایش یافته است که به معنای افزایش ۳۲ درصدی دریافتی کارگران در سال ۱۳۹۹ خواهد بود. کمک هزینه اقلام مصرفی (خواربار) از ۱۹۰ به ۴۹۰ افزایش یافت. پایه سنواتی از ۷۰ تومان به ۱۷۵ افزایش یافت. حق هر فرزند از ۱۵۱ به ۱۸۳ هزار تومان افزایش یافت.

وی در پایان تاکید کرد: در صورتی که شرایط اقتصادی بهبود نیابد و کارفرمایان از فشاری که به آن گرفتار شده‌اند، رها نشوند، این نگرانی وجود دارد که این افزایش دستمزد در نهایت به ضرر کارگران تمام شود و به بالا رفتن نرخ بیکاری منجر شود.

چند روز قبل پس از مذاکرات طولانی، میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹، ۲۱ درصد تعیین شد.
نمایندگان کارگران معتقدند با توجه به بالاتر بودن نرخ تورم، عملا این افزایش نیز قدرت خرید کارگران را حفظ نمی‌کند و نمایندگان کارفرمایان با توجه به مشکلات اقتصادی و مسائلی مانند شیوع کرونا، از دشوار شدن شرایطشان در اجرای این افزایش حداقل دستمزد می‌گویند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد