اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

از خوردن کدام غذاها در شب باید اجتناب کرد؟

اگر می خواهید خواب خوب داشته باشید ، باید از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید. اگر این کار را نکنید ، معده خود را سنگین کرده و مدت زمان زیادی طول می کشد تا تمام مواد غذایی هضم شود.

اگر می خواهید خواب خوب داشته باشید ، باید از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید. اگر این کار را نکنید ، معده خود را سنگین کرده و مدت زمان زیادی طول می کشد تا تمام مواد غذایی هضم شود.

به گزارش سایت طلا، یکی از مهمترین خطرات برای سلامتی شما ، خوردن غذای سنگین قبل از خواب ، و تعیین نکردن اینکه کدام غذاها را درشب نباید استفاده کرد ، زیرا مصرف بعضی از غذاها به دلیل طولانی شدن هضم غذا بسیار مضر هستند.

این وضعیت می تواند ناراحتی و بی خوابی عمومی را برانگیزد. به همین دلیل ، خوردن یک وعده شام پر از کربوهیدرات ها و پروتئین ها به اندازه کافی شما را راضی می کند تا در طول شب خواب کافی داشته باشید.

* خوردن غذا در شب: خوب یا بد؟

در طول روز ، احتمالاً می توانید میان وعده های غذایی بخورید و با اضطراب منتظر لحظه ورود به خانه برای وعده غذایی بزرگ خود باشید که معمولاً در شب است.

با این حال ، این می تواند اثرات ثانویه ای ایجاد کند که مانع از خواب کافی شما شود. هضم سنگین و آهسته می تواند لحظه خوابیدن را پیچیده کند. سوء هاضمه می تواند تا روز بعد دوام داشته باشد ، و هنگامی که شما برخیزید ، انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه خود ندارید.

* غذاهایی که در شب نباید مصرف شوند

توصیه می کنیم از خوردن غذاهای زیر در هنگام صرف شام خودداری کنید:

_ فست فود

خوردن آن در هر ساعت از روز خوب نیست ، اما در شب به اصطلاح فست فود فقط قندهای تصفیه شده و کربوهیدرات هایی که سریع جذب می شوند به بدن شما می دهد که معده شما را از هضم صحیح آنها باز می دارد.

علاوه بر این ، فراموش نکنید که غذاهایی مانند فست فود ها ، گرچه گرسنگی شما را برطرف می کنند ،اما آنها تمام مواد مغذی بدن شما را برای حفظ تعادل فراهم نمی کنند. بنابراین ، سعی کنید از غذاهایی مانند پیتزا ، سیب زمینی سرخ کرده یا همبرگر اجتناب کنید.

_ قندهای ساده

همانطور که قبلاً ذکر شد ، قندهای ساده و تصفیه شده باعث جذب متراکم اما سریع در دستگاه گوارش شما می شوند. این باعث افزایش شدید قند خون می شود که می تواند باعث بیماری قلبی و مشکلات گوارشی شود.

در مقابل ، قندهای پیچیده موجود در غلات و سبزیجات شما را در مدت طولانی استراحت راضی نگه می دارند.

_ گوشت قرمز

گوشت قرمز برای هضم دشوار است زیرا حاوی مقدار زیادی چربی اشباع و مقادیر زیادی سدیم و پروتئین است ، همه این ترکیبات هضم طولانی مدت و ناراحت کننده را لازم دارند. گزینه بهتر انتخاب گوشت سبک تر و کم چربی است ، به شما در هضم سریع کمک می کند و برای سلامتی شما مفید است.

_ غذاهای ادویه دار

اگر سیستم گوارشی حساسی دارید ، غذای تند می تواند باعث التهاب و سوزش در هنگام هضم شود و باعث ناراحتی هایی مانند گاز معده و رفلاکس شود. این امر به ویژه اگر درست بعد از شام بخوابید در حالت افقی اتفاق می افتد. به همین دلیل ، فلفل دلمه ای و مشتقات آنها غذاهایی هستند که حتماً باید شب ها از خوردن آن خودداری کنید.

_ کافئین

کافئین در محصولاتی مانند قهوه و چای یافت می شود. همانطور که کاملاً مشخص است ، کارکرد اصلی کافئین این است که شما را از خواب بیدار و هشیار نگه می دارد که این باعث می شود که شما از خواب شب خودداری کنید.

بهتر است و وعده های غذایی سنگین تر را برای صرف صبحانه و ناهار بگذارید. عبارت "صبحانه مانند پادشاه را بخورید ، ناهار مانند شاهزاده و شام مانند گدا" را بخاطر بسپارید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد