اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ضرورت وجود طلا در یک سبدسهام متنوع و پرسود

بنا به گفته های یک مدیر ارشد سرمایه گذاری، وجود سهام طلا در یک پرتفوی متنوع ضرورت دارد.

بنا به گفته های یک مدیر ارشد سرمایه گذاری، وجود سهام طلا در یک پرتفوی متنوع ضرورت دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز،‌ جردن الیزا، مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت استرالیایی پرث‌مینت(Perth Mint) معتقد است:‌ طلا نقشی اساسی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ و در حالی که هراس مردم جهان از شیوع کووید-۱۹ خسارت های زیادی به بار آورده، ایفا نموده است. در چنین شرایطی،‌فلز زرد برای یک سبد سهام متنوع و مناسب از ضروریات محسوب می شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی که سرمایه گذاران با آن مواجه هستند و خطرهای جاری در بازارهای اقتصادی،‌ دلایل چندانی وجود ندارد که ما را متقاعد سازد روند صعودی و درازمدت بهای طلا تغییر خواهد کرد. چهار فاکتور کلیدی وجود دارد که احتمالا موجب افزایش بهای طلا در ماه آوریل خواهد شد: افزایش تقاضای سرمایه گذاران، سیاست‌های پولی و محرک‌های مالی، چشم انداز اقتصادی مبهم و بازده واقعی منفی.

گرچه مقداری از هراس‌ها در خصوص کرونا کاهش یافته اما عدم اطمینان در بازارهای اقتصادی اروپا و آمریکای شمالی به قدری است که امکان احیای آن را از بین برده است. به گفته الیزو،‌ تداوم عدم اطمینان اقتصادی ناشی از کروناویروس، تداوم حمایت از طلا محسوب می شود حتی اگر اکنون سرمایه گذاران با رکود اقتصادی روبرو شوند. و این سوال نیز مطرح است که زمانی که خطر کرونا تحت کنترل قرار گیرد، شاهد بهبود اقتصادی Uشکل، Vشکل یا Aشکل خواهیم بود؟‌

با این حال، طلا در مقایسه با سهام همچنان ارزش خود را حفظ کرده است. این کارشناس معتقد است: طلا به شدت در سبد سهام ارزش خود را بالا برده به گونه ای که در شاخص 500 S&Pنرخ طلا از ۲.۱۳ در انتهای دسامبر ۲۰۱۹ به ۱.۷۷ در مارس ۲۰۲۰ رسیده است. این امر به جذب سرمایه های هرچه بیشتر سرمایه گذاران کمک میکند. سمیاه گذاران باید بدانند که اگرچه بازار سهام ارزان تر است اما از ارزش پایین تری برخوردار است.

در عین حال، مشخص نیست که طلا می تواند این عملکرد فرابورسی خود را در درازمدت حفظ کند یا خیر به ویژه زمانی که بازارسهام بعد از یک سه ماهه سخت، خود را بازیابی کند. قدرت گرفتن دلار آمریکا می تواند بهای طلا را به عقب بازگرداند، به ویژه اگر این افزایش «شدید» باشد.

گفتنی است اقدام بانک ملی روسیه در توقف خرید رسمی طلا از بازارهای جهانی در آینده قابل پیش بینی،‌ یکی دیگر از محرک های نزولی قیمت محسوب می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد