اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای جهانی به بالاترین رقم در یک هفته گذشته رسید

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید نگرانیها نسبت به پیامدهای اقتصادی همه گیری ویروس کرونا و تقاضا برای خرید دارایی امن،یک درصد افزایش پیدا کرد و به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید و یک درصد افزایش یافت، زیرا نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی، سرمایه‌گذاران را به سوی طلا سوق داده است.

ویروس کرونا که اواخر سال ۲۰۱۹ از چین شیوع پیدا کرد، به یک اپیدمی همه گیر جهانی تبدیل شده که جان بیش از ۶۵ هزار نفر را گرفته و بخشهای وسیعی از اقتصاد جهانی را فلج کرده است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، طلا در معاملات روز جاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به دلیل تقاضا برای دارایی امن افزایش پیدا کرده است. بازار قوی ماندن ارزش دلار را بعید می داند و شرایط اقتصادی به حدی بد است که معامله گران در بازارهای سهام به سمت خرید دوباره نمی روند.

هر اونس طلا با 21.31 دلار افزایش 1642.12 دلار فروخته شد که بالاترین میزان از 26 ماه مارس به شمار می‌رود.

کریگ ارلام، تحلیلگر بازار گفت: «تاثیرات این ویروس بر اقتصاد جهان و محرک‌های اقتصادی بی‌سابقه که به رگ‌های سیستم مالی وارد شده است، قیمت طلا را تقویت می‌کند.»

«به نظر می‌رسد که طلا به 1700 دلار در هر اونس چشم دارد و تعجب نخواهیم کرد اگر بالاتر هم برود.»

ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان که نشان می‌دهد تمایل سرمایه‌گذاران به طلا افزایش یافته، در روز جمعه 0.7 درصد رشد کرد و به 978.99 تن رسید که بالاترین میزان در بیش از 3 سال گذشته به شمار می‌رود.

از نظر فیزیکی، 3 پالایشگاه بزرگ طلا اعلام کردند پس از دو هفته تعطیلی، تاحدی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. این تعطیلی‌ها عرضه جهانی طلا را مختل کرده بود.

طلا در شرایط ابهامات اقتصادی یا سیاسی به سرمایه گذاری جذابی تبدیل می شود و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از شش درصد رشد کرده است اما اخیرا ریزش قیمتهای شدیدی را تجربه کرده است زیرا سقوط بازارهای سهام جهان سرمایه گذاران را وادار کرده است برای تهیه نقدینگی، به فروش طلا بپردازند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و در ۲۱۸۵ دلار و ۹۳ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۷۲۳ دلار و ۷۲ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۴ دلار و ۳۴ سنت رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد