اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آنچه در 24 ساعت گذشته در اقتصاد جهان گذشت

دلار در معاملات امروز ریزش کمی داشت.از طرفی بورسها در آسیا و آمریکا با ریزش سنگین مواجه شدند.با توجه به بدتر شدن اوضاع شیوع ویروس کرونا در آمریکا و اظهارات رئیس جمهور این کشور درباره احتمال قربانی شدن هزاران نفر در این کشور، بورس وال‌استریت برای دومین روز متوالی منفی شد.در معاملات امروز بازار جهانی نفت هر بشکه نفت برنت دریای شمال 11.36 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و 27.55 دلار قیمت‌گذاری شد.رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد که انتظار دارد طی چند روز آینده روسیه و عربستان برای فرو نشاندن بحران در بازار نفت به توافق برسند.میزان درآمدهای مالیاتی دولت آمریکا اکنون به حدود ۳.۵ تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در جریان معاملات پنجشنبه، برخی از ارزهای مختلف در برابر دلار در موقعیت صعودی قرار گرفتند و دلار به عقب رانده شد.

تاکنون بیش از 940 هزار و 733 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۴۷ هزار و 518 نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به ایتالیا با ۱۳ هزار و ۱۵۵ نفر، اسپانیا با ۹۳۸۷ نفر، آمریکا با ۵۱۱۲ نفر، فرانسه با ۴۰۳۲ نفر و چین با ۳۳۱۸ نفر بوده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ریزش ۰.۱۵ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۰۱ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۴ دلار اعلام شد.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۵۱ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۴۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۵ درصد پایین رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۰۹ به ۱.۰۹۲ دلار رسید. همچنین نرخ برابری هر دلار آمریکا معادل ۱.۴۱۱ دلار کانادا اعلام شد. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۴۲۹ دلار سنگاپور مبادله شد.

توهورو ساسایی، مدیر مرکز تحقیقات بازار ژاپن در بانک پی مورگان گفت: احتمالا در روزها و هفته های آینده شاهد ارایه آمارهای عجیبی از نرخ بیکاری خواهیم بود که هضم آن برای بازارها دشوار خواهد بود. اگر وضعیت بدتر شود به نفع دلار تمام خواهد شد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۰۷.۲۶۶ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۶۳۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۹۷ یوان چین اعلام شد.

ویروس کرونا روز به روز در سطح جهان پیشروی می‌کند و با توجه به تعطیلی گسترده کسب و کارها در سراسر جهان، انتظار می‌رود که جهان با بدترین سال خود از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۹ مواجه باشد.

بورس آمریکا/سقوط 4 درصدی وال‌استریت در معاملات شب گذشته

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، طی اظهاراتی از احتمال مرگ صد هزار تا 220 هزار نفر آمریکایی در سایه شیوع ویروس کرونا در این کشور سخن گفت سهامداران در بورس این کشور در هاله‌ای از وحشت و نگرانی نسبت به تبعات اقتصادی این فاجعه قرار گرفته‌اند.

بر همین اساس، شاخص‌های اصلی بورس وال‌استریت در معاملات شب گذشته 4 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

ترامپ طی سخنانی در ساعات پایانی سه‌شنبه شب گفت: آمریکا 2 تا 3 هفته بسیار بد و دردناک را پیش‌رو دارد چرا که مقامات بهداشتی در این کشور انتظار دارند که طی این روزها شاهد افزایش قابل توجه تعداد قربانیان ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا باشیم.

حتی ارائه اطلاعات اقتصادی نیز نتوانست روحیه سهامداران را تغییر دهد چرا دهد چرا که آمارهای اقتصادی حاکی از آن است که فعالیت‌های تولیدی در آمریکا کمتر از میزان مورد انتظار افت کرده‌اند. از سوی دیگر میزان سفارش ارائه شده به کارخانه‌ها 11 درصد افت کرده است.

شاخص داوجونز صنعتی در معاملات شب گذشته نزدیک به هزار واحد ریخت و 4.44 درصد از ارزش خود را از دست داد.

شاخص S&P500 هم 4.41 درصد منفی شد و مزدک کامپوزیت هم به همین مقدار افت کرد.

کریس‌زاکارلی مدیر بخش سرمایه‌گذاری مؤسسه الیانس می‌گوید: با توجه به اظهارات رئیس جمهور آمریکا و فرماندار نیویورک که نشان می‌دهد طی روزهای آینده شرایط در آمریکا بدتر خواهد شد، سهامداران به این نتیجه رسیدند که روند شیوع ویروس کرونا بیشتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت در آمریکا طول خواهد کشید.

وی تأکید کرد: به همین دلیل شاهد منفی بودن بازار برای مدت زمان بیشتری خواهیم بود. هر چقدر مردم بیشتر در خانه بمانند به همان میزان بیشتر طول خواهد کشید که اقتصاد مجدداً به حالت طبیعی بازگشته و شرکت‌ها دوباره به سوددهی برسند.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۱.۳۷ درصدی تا سطح ۱۷ هزار و ۸۱۸.۵۲ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۸۴ درصد بالا رفت و در سطح ۲۳ هزار و ۲۸۰.۷۶ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" جهش ۱.۶۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۷۳۴.۵۳ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۹۸ درصد ریزش و ایستادن در سطح ۵۱۵۴.۳۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها تحت تاثیر افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه و مذاکرات برگزیت قرار داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۴۹۱.۳۶ واحد بسته شد.

شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۰.۴۶ درصدی در سطح ۴۲۲۶.۶۵ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۲۹ درصدی و ایستادن در سطح ۹۵۷۲.۳۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۳۸ درصد پایین رفت و به ۶۵۵۴.۱۰ واحد رسید.

افزایش 11.36 درصدی قیمت نفت در بازار جهانی/سقوط نفت اوپک به زیر 17 دلار

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی شاهد افزایش 11.36 درصدی قیمت نفت در بازار جهانی بودیم به گونه‌ای که هر بشکه نفت برنت دریای شمال 2.81 دلار رشد کرد و به 27.55 دلار در هر بشکه رسید.

نفت آمریکا هم 10 درصد رشد قیمت داشت و با قیمت 22.34 دلار در بازار دادوستد شد که 2.03 دلار بالا رفته است.

به گزارش اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز گذشته با 6.74 دلار سقوط نسبت به دو روز قبل 16.87 دلار در هر بشکه قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش رویترز، دلیل افزایش قیمت نفت در معاملات امروز اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بوده است که امیدها نسبت به بهبود شرایط در بازار جهانی را افزایش داده است.

ترامپ اخیراً اعلام کرده است که با عربستان و روسیه به صورت جداگانه مذاکرات بسیار خوبی را برای بهبود اوضاع قیمت نفت داشته و امیدوار است که در چند روز آینده شاهد توافق برای همکاری بین این دو کشور در بازار نفت باشیم.

امید ترامپ به توافق بین روسیه و عربستان برای بهبود اوضاع در بازار

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شب گذشته اعلام کرد که انتظار دارد روسیه و عربستان طی چند روز آینده بر سر میزان تولید نفت و پایان دادن به جنگ بر سر قیمت به توافق برسند.

ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید، گفت: من فکر می‌کنم که طی چند روز آینده آنها اختلافات را حل خواهند کرد، هر دو کشور می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند.

ترامپ بدون ارائه هیچ سندی برای ادعای خود تأکید کرد: در سراسر جهان شاهد بحران در صنعت نفت هستیم.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به سرازیر شدن سیل نفت عربستان و روسیه به بازار برای تصاحب هر چه بیشتر سهم از بازار جهانی و سقوط قیمت طلای سیاه به کمترین میزان در 18 سال گذشته، گفت: وی خواستار آن است که اوضاع بازار به شرایط پیش از بحران بازگردد.

ترامپ تأکید کرد: من فکر می‌کنم که می‌دانم برای حل مشکل چه کار باید انجام دهم. ما نمی‌خواهیم شرکت‌های بزرگ نفتی خود را از دست بدهیم.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه مذاکرات خوبی به صورت جداگانه با هر دو طرف داشته است، افزود: من فکر می‌کنم روسیه و عربستان در آینده‌ای نه چندان دور به یک توافق خواهند رسید چرا که شرایط هم برای روسیه و هم برای عربستان بسیار بد است.

درآمد مالیاتی آمریکا چقدر است؟

به گزارش سایت طلا به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه مارس به سه تریلیون و ۴۲۱ میلیارد و ۸۵۹ میلیون و ۵۶۶ هزار دلار رسیده است. میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تاپایان ماه مارس به طور متوسط ۱۰ هزار و ۵۸۰ دلار و میزان درآمد هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۹ هزار و ۴۲۸ دلار بوده است.

از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه مارس به یک تریلیون و ۶۴۷ میلیارد و ۵۳۵ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۲۱۹ میلیارد و ۵۸۹ میلیون دلار بوده است.

تا پایان ماه مارس، نسبت درآمد به تولید ناخاص داخلی این کشور به ۱۶.۶۸ درصد رسیده است. بین بازه زمانی ۱۹۰۰ تا ۲۰۱۹ بیشترین نسبت درآمد به تولید ناخالص داخلی آمریکا مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۱۹.۵ درصد و بیشترین نسبتمخارج به تولید ناخالص داخلی مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۱۷.۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به مارس به ۲۱ تریلیون و ۶۷۱ میلیارد و ۵۷ میلیون دلار رسیده است که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۲۳ میلیون ۴۵۵ هزار و ۷۹۷ نفر است که از این تعداد، ۱۵۸ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۲۵۲ نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. از بین جمعیت شاغل آمریکایی، ۱۲۶ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۴۸ نفر در بخشخصوصی مشغول به کار بوده اند و ۸ میلیون ۹۰۷ هزار و ۹۶۴ نفر نیز خود اشتغال بوده اند.

از بین کل شاغلین آمریکایی، ۱۳۱ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۸۴۷ نفر به صورت تمام وقت و ۲۷ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۷۷۲ نفر به صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند. هم چنین ۵۴ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۷۸۷ نفر بازنشسته تا پایان این ماه درامریکا بوده اند.

تا پایان ماه مارس متوسط قیمت خانه در امریکا ۳۱۲ هزار و ۴۸۷ دلار، متوسط قیمت خودروی جدید ۳۸ هزار و ۴۶۰ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۳ هزار و ۸۹۷ دلار بوده است.

در شرایطی که تا پایان ماه مارس ۳۶ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۱۳ آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده اند، ۱۷ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۷ نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد