اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا نباید با آنتی بیوتیک ها خود درمانی کنید؟

هرگز ایده آل نیست که با آنتی بیوتیک ها خود درمانی کنید. عواقب آن می تواند جدی باشد. شما باید اثرات منفی در انجام آن را در نظر بگیرید ، زیرا این امر می تواند به مقاومت باکتری ها کمک کند.

هرگز ایده آل نیست که با آنتی بیوتیک ها خود درمانی کنید. عواقب آن می تواند جدی باشد. شما باید اثرات منفی در انجام آن را در نظر بگیرید ، زیرا این امر می تواند به مقاومت باکتری ها کمک کند.

به گزارش سایت طلا، خود درمانی با آنتی بیوتیک ها خطرناک است. ما بر کلمه خطرناک تأکید می کنیم؛ نه تنها ناخوشایند است بلکه به دلایل بهداشتی بسیار خطرناک است.

نه تنها سلامت خود را در معرض عوارض جانبی با خود درمانی با آنتی بیوتیک قرار می دهید بلکه بدن خود را در مقابل آنتی بیوتیک مقاوم می کنید. به این معنی که اگر در آینده به آنتی بیوتیک احتیاج داشته باشید ، ممکن است تاثیری نداشته باشد.

موضوع فقط به تأثیراتی که می تواند بر زندگی و سلامتی شما داشته باشد محدود نمی شود بلکه در نهایت تأثیر جهانی خواهد داشت.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها یکی از بزرگترین تهدیدات برای سلامتی جهانی است.

* آیا شما با آنتی بیوتیک خود درمانی می کنید؟

وقتی در مورد خوددرمانی صحبت می کنیم منظور ما فردی است که بدون تجویز پزشک ، تشخیص یا پیگیری ، دارو را مصرف می کند.

داروهای بدون نسخه وجود دارند. شما می توانید آنها را بدون نسخه خریداری کنید . داروهایی که علائم جزئی مانند سردرد ، سرفه و سوزش سر دل را درمان می کنند. با این حال ، این داروها هشدارهایی در مورد کاربردهای آنها دارند که نباید از آنها چشم پوشی کنید.

آنتی بیوتیک ها هرگز نباید بدون نسخه مصرف شوند. با این حال ، برخی از داروخانه ها آنها را بدون نیاز به نسخه تحویل می دهند. همچنین افرادی وجود دارند که هنگام بروز علائم جدید عفونت ، از داروهای باقی مانده از نسخه قدیمی استفاده می کنند که این کار اشتباه است .

* خطرات اصلی

خطر اصلی استفاده نادرست از آنتی بیوتیک ها این است که شما ممکن است مقاوم شوید. وقتی پزشک آنها را برای شما تجویز می کند ، به این معنی است که آنها یک عفونت باکتریایی پیدا کرده اند و معتقد است که یکی از این داروها می تواند به شما در غلبه بر آن کمک کند.

دوز و مدت زمان درمان بسیار مهم است. پزشک شما بر اساس دانش و وضعیت سلامتی شما این موضوع را تعیین می کند. شما باید از این داروها مطابق دستور پزشک متخصص برای جلوگیری از خطرات استفاده کنید و به این ترتیب که درمان موثر است.

اگر به طور صحیح از آنتی بیوتیک ها استفاده نشود ، باکتری ها می توانند جهش ایجاد کنند ، به ویژه جهشی که در برابر دارو مقاومت می کند. در نتیجه ، اگر به یک عفونت باکتریایی مبتلا شوید ، این آنتی بیوتیک ها به شما کمک نمی کنند.

* سایر اثرات خود درمانی

خود درمانی با آنتی بیوتیک ها نه تنها شما را در معرض خطر ایمنی قرار می دهد بلکه می تواند تأثیرات دیگری بر سلامتی شما بگذارد که می تواند بسیار جدی باشد. مهمترین موارد عبارتند از :

عوارض جانبی: همه داروها دارای عوارض جانبی هستند ، از سردرد ، سرگیجه و اسهال گرفته تا تشنج یا شوک آنافیلاکتیک.

بیماری زمینه ای: اگر بیماری دیگری دارید ، آنتی بیوتیک می تواند اوضاع را بدتر کند ، احتمالاً منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود.

مسمومیت: مصرف یک دوز نادرست می تواند شما را مسموم کند.

مخلوط کردن داروها: اگر شما داروی دیگری مصرف می کنید ، آنتی بیوتیک ها می توانند اثرات داروهای دیگر را افزایش یا کاهش دهند.

* پیامدهای اجتماعی

یکی از مهمترین عواقب این است که شما در ایجاد فوق العاده باکتری هایی که در حال حاضر جهان را رنج می برند ، نقش دارید. استفاده بیش از حد یا نامناسب از آنتی بیوتیک ها دلیل اصلی این اتفاق است.

سل یکی دیگر از موضوعات جهانی است. در برابر انواع آنتی بیوتیک ها روز به روز مقاوم تر می شود و سالانه افراد زیادی را می کشد. پنومونی و سپسیس نمونه های خوب دیگری هستند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که اگر مردم همچنان به طور نامناسب از این داروها استفاده کنند ، طی 10 سال چندین عفونت که امروزه کاملاً قابل درمان است ، کشنده خواهد بود. به تمام این دلایل ، شما هرگز نباید با آنتی بیوتیک خود درمانی کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد