اونس طلا2213.2
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تصمیمات بانک مرکزی در چارچوب سیاست‌های پولی، اعتباری و ارزی

رئیس کل بانک مرکزی تصمیمات بانک مرکزی در چارچوب سیاست‌های پولی، اعتباری و ارزی را برشمرد.

به گزارش بانک مرکزی «عبدالناصر همتی» امروز (چهارشنبه) افزود: در زمینه سیاست‌های اعتباری سه اقدام صورت خواهیم داد؛ در مقابله با آثار اقتصادی کرونا، بانک های عامل را مشخص کردیم و سازوکار پشتیبانی از طرح بزرگ تامین اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نیز با هدف حمایت از تداوم اشتغال نیروی کار واحدهای اقتصادی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

رییس بانک مرکزی یادآورشد: در زمینه کمک به «جهش تولید» نیز مقرر شد، واحد نظارت بر زنجیره تامین درجهت تعمیق و توسعه زنجیره تامین مالی تولید کالاها و خدمات در بانک مرکزی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تعداد بانک‌های عامل مجری طرح گام نیز برای تقویت این ساز و کار تامین مالی غیرتورمی افزایش پیدا کرد ه است، افزود: در زمینه سیاست پولی و توسعه عملیات بازار باز، شیوه نامه قرارداد خرید مجدد (Repo) و قرارداد خرید معکوس(Reverse-Repo)، که برای اولین بار در ایران اجرا می شود را تصویب کردیم.

وی ابراز امیدواری کرده است که عملیات بازار باز امسال با روند تعمیق بازار بدهی توسعه یافته و کنترل سود بانکی و تورم را با این ابزار مهم سیاست پولی دنبال کنیم.

همتی با اشاره به بخش سیاست ارزی نیز خاطرنشان کرد: برنامهریزی لازم برای تامین بموقع ارز کالاهای اساسی از روش ها و کانال هایی که در دسترس بانک مرکزی و بخش خصوصی است را انجام دادیم. برنامه ما تداوم جدی روند مدیریت علمی و بدون هیجان بازار ارز در سال جدید است.

وی ابرز امیدواری کرده است که با اقدامات دردست اجرا، ادامه ثبات و پایداری در اقتصاد فراهم شده و مسیر رشد اقتصادی هموار شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد