اونس طلا2386.51
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

«هالک بانک» ترکیه اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رد کرد

«هالک بانک» ترکیه روز سه‌شنبه اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رد کرد.

به گزارش رویترز، وکیل آمریکایی هالک بانک در یک دادگاه فدرال در منهتن نیویورک، ادعای دادستان‌های این کشور مبنی بر نقض تحریم‌های ضدایرانی را مردود خواند.
این جلسه به دلیل شیوع کرونا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.
دستگاه قضایی آمریکا مهر سال گذشته هالک بانک ترکیه را به کلاهبرداری، پولشویی و نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران متهم کرد و خواستار پاسخگویی این بانک در دادگاهی آمریکایی شد.
دادستان‌های آمریکا در کیفرخواست خود مدعی شدند که هالک بانک از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به اجرای طرحی کمک کرد که اجازه می‌داد ایران درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز در بازارهای جهانی را با استفاده از شبکه‌ای از شرکت‌ها خرج کند.
این اتهامات، مشابه همان اتهاماتی است که به «مهمت هاکان آتیلا» یکی از مدیران سابق هالک بانک وارد شده و سال گذشته بر مبنای آن محاکمه و به حبس محکوم شد.
آتیلا، معاون هالک بانک ترکیه که به اتهام معاونت در دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران در مارس ۲۰۱۷ در آمریکا بازداشت شده بود، اواخر تیر سال گذشته بعد از ۲۸ ماه از زندان آزاد شد.
دادگاه رسیدگی به اتهامات آتیلا اواخر سال گذشته میلادی در ایالت نیویورک برگزار شده و رضا ضراب تاجر ایرانی‌تبار ترکیه‌ای به عنوان شاهد دادگاه وی حاضر شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد