اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کاهش ارزش طلای جهانی در پی صعود دلار و بورس

در حالی که به دنبال امیدواری به افزایش فعالیت های اقتصادی چین ارزش سهام در بازارهای بورس افزایش یافته و ارزش دلار نیز تقویت شده است، قیمت طلا امروز هم شاهد کاهش بود.از طرفی فلز زرد طی ماه مارس 1.8 درصد و طی سه ماهه گذشته 6.4 درصد به علت شیوع ویروس کرونا افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت و ارزش دلار نیز تقویت شد.

ارزش سهام ها به امید بهبود فعالیت اقتصادی در چین افزایش یافت در عین حال، تقاضا برای طلا در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا سبب شد تا این فلز گران بها در مسیر ثبت ششمین سه ماهه متوالی افزایشی قرار بگیرد.

هر اونس طلا امروز در ساعات اولیه با 22.73 دلار کاهش 1599.78 دلار هم فروخته شد.در لحظه تنظیم این گزارش اونس طلا به 1607 دلار رسیده است. قیمت طلا طی سه ماهه گذشته 6.4 درصد افزایش یافت و طی یک ماه گذشته رشد 1.8 درصدی را ثبت کرد.

استفان اینس، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «عملکرد دلار، بازارهای اوراق قرضه بهتر بود و این به طلا فشار آورد.»

وی افزود: تصحیح منفی میان ارزش سهام و قیمت طلا دوباره آغاز شده است.

ارزش سهام های آسیایی به علت انتشار آمار مثبت کارخانجات چین که امید به بهبود فعالیت‌های اقتصادی را افزایش داد، بالا رفت.

در حالی که سرمایه گذاران خود را برای یک دوره عدم قطعیت طولانی آماده کرده اند و دولت ها ضمن تشدید مقررات قرنطینه اقدامات محرک پولی و مالی را برای مقابله با تاثیرات کرونا در پیش گرفته اند، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی شاهد افزایش بوده است.

به دنبال انتشار آمارهای مثبت از بخش تولیدات کارخانجات چینی که امیدها نسبت به ترمیم فعالیت های اقتصادی را تقویت کرده است شاخص های بورس در بازارهای آسیایی امروز شاهد افزایش بود. در همین حال میزان سوددهی اوراق قرضه بلندمدت دولت آمریکا نیز همراستا با بازارهای بورس شاهد رشد بود. دولت آمریکا در حال مذاکره با شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی برای تولید انبوه تجهیزات مقابله با کروناست.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داد، اعلام تصمیم بانک مرکزی روسیه برای توقف خرید طلا از اول آوریل بدون ارایه هیچ توضیحی در این زمینه بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد