اونس طلا2212.07
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اگر دچار حمله قلبی شدید چه باید بخورید؟

یک رژیم غذایی سالم ، فعالیت بدنی منظم و ترک سیگار ممکن است به جلوگیری از بروز مشکلات قلبی کمک کند. در این مقاله غذاهای مورد نیاز خود را در رژیم غذایی خود کشف کنید اگر دچار حمله قلبی شدید یا می خواهید از بروز آن جلوگیری کنید.

یک رژیم غذایی سالم ، فعالیت بدنی منظم و ترک سیگار ممکن است به جلوگیری از بروز مشکلات قلبی کمک کند. در این مقاله غذاهای مورد نیاز خود را در رژیم غذایی خود کشف کنید اگر دچار حمله قلبی شدید یا می خواهید از بروز آن جلوگیری کنید.

به گزارش سایت طلا، متخصصان درباره سالم ماندن افراد زیادی صحبت می کنند. اما اگر دچار حمله قلبی شده اید یا می خواهید از بروز یک بیماری قلبی دیگر جلوگیری کنید ، باید چه رژیم هایی را دنبال کنید؟

استرس ، رژیم غذایی ضعیف و عدم استراحت بر سلامت قلب تأثیر می گذارد. بنابراین ، پس از سکته قلبی ، باید عادات سالم تری در زندگی داشته باشید ، مانند ترک سیگار ، ورزش و تغییر رژیم غذایی. پس از سكته قلبي ، بيمار بايد دستورات پزشك خود را براي بهبودي و سالم ماندن رعايت کند.

در این مقاله نکاتی در مورد غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید ، خواهیم گفت.

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 17 میلیون نفر در سال 2012 بر اثر بیماریهای قلبی و عروقی درگذشته اند. همچنین ، آنها اظهار داشتند كه 80٪ از حملات قلبی و سكته مغزی قابل پیشگیری است.

یک رژیم غذایی سالم ، فعالیت بدنی منظم و ترک عادات سمی ممکن است به شما کمک کند از قسمت هایی که زندگی شما را به خطر می اندازد ، دوری کنید. اگر شما دچار حمله قلبی شدید یا می خواهید از بروز آن جلوگیری کنید ، باید اقدامات زیر را انجام دهند.

بیمارانی که دچار حمله قلبی شده اند باید سطح کلسترول خون و گلوکز خون پایین داشته باشند و همچنین فشار خون خود را کنترل کنند. آنها می توانند با دارو ، ورزش و رژیم غذایی سالم به این مهم دست یابند.

سالم ترین رژیم برای این بیماران رژیم مدیترانه ای است. این به این دلیل است که سرشار از سبزیجات ، میوه ها ، غلات کامل و ماهی ، به علاوه برخی از گوشت های بدون چربی کبابی است. اگر دچار حمله قلبی شدید ، باید همه چیز را با روغن زیتون اضافی تهیه کنید.

شما فقط باید لبنیات کم چرب مصرف کنید و هفته ای دو بار حبوبات میل کنید.

* اگر دچار حمله قلبی شدید ، چه غذایی بخورید?

براساس بنیاد قلب اسپانیا ، رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات باعث افزایش سطح پتاسیم و منیزیم می شود ، که قلب را از دیسمیت قلبی محافظت می کند. همچنین ، این رژیم به پایین آمدن سطح سدیم ، که مربوط به فشار خون است ، کمک می کند.

روغن زیتون دارای مزایای سلامتی قابل توجهی است. مصرف چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز ، به همراه یک رژیم غذایی سالم و متعادل مدیترانه ای ، خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می دهد.

آجیل یک منبع استثنایی از مواد مغذی سالم است و سرشار از چربیهای اشباع نشده است. به طور خاص ، گردو همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است ، یک چربی اشباع نشده غیر مرتبط با سلامت قلب است.

انواع چای حاوی کاتچین است ، عنصری که با مهار سنتز کلسترول و جلوگیری از لخته شدن خون به حفظ فشار خون سالم کمک می کند. آنها همچنین حاوی کوئرستین هستند که عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد.

پس از حمله قلبی ، باید چربی های اشباع شده را از رژیم غذایی خود جدا کنید. با این حال ، شما هرگز نباید چربی های اشباع نشده را فراموش کنید. ماهی های چرب مانند ماهی سالمون یا ماهی قزل آلا حاوی این چربی ها هستند.

بر اساس گزارش بنیاد قلب اسپانیا ، سبوس که پوسته ای است که از دانه غلات محافظت می کند ، باعث کند شدن جذب قندها و کاهش کلسترول خون می شود.

از طرف دیگر ، حبوبات منبع استثنایی پروتئین گیاهی ، فیبر و مواد معدنی است.

بعد از حمله قلبی ، باید رژیم غذایی سالم از نظر قلب دنبال کنید. بنابراین ، باید از غذاهایی که حاوی چربی های اشباع ، چربی های ترانس و کلسترول هستند ، مانند شیر ، کره ، برش های چربی گوشت یا قند ، خودداری کنید.

همچنین شما باید از سوسیس و گوشت های تمیز شده پرهیز کنید زیرا آنها حاوی چربی های مضر و مقدار زیادی سدیم ، مواد پخته شده (غنی از چربی های ترانس) و غذاهای پیش ساخته هستند.

سرانجام ، به یاد داشته باشید که تلفیق ورزش متوسط در روال خود بسیار مهم است. در مورد بهترین گزینه های ورزشی برای شما با پزشک مشورت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد