اونس طلا2316.59
مظنه15,276,000
18 گرم3,526,400
ارزش سکه34,416,828
قدیم (بهار)39,300,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم24,900,000
ربع15,000,000

تضعیف دلار و سودآوری هرچه بیشتر طلا

بهای طلا در حالی روند صعودی خود را طی می کند که ارزش دلار آمریکا در هفته ای که گذشته کاهشی بود.

بهای طلا در حالی روند صعودی خود را طی می کند که ارزش دلار آمریکا در هفته ای که گذشته کاهشی بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، شیوع ویروس کرونا در میان کشورهای غربی، هراس از آسیب بیشتر به اقتصاد و افزایش تقاضا برای شمش های طلا اصلی ترین عامل وضعیت موجود است.

* طلای خالص در تازه ترین معاملات با افزایش ۰.۳ درصدی به ۱۶۲۱.۸۵ دلار در هر اونس صعود کرد. معاملات‌آتی طلای ایالات متحده نیز افزایش ۱ درصدی داشته و به ۱۶۴۱.۸۰ دلار رسید.

* دلار در روز جمعه به پایین ترین میزان خود از ۱۷ مارس تاکنون رسید و طلا را برای سرمایه گذاران سایر ارزها،‌ ارزان تر کرد.

* همه گیری کرونا ویروس در حال حاضر اقتصاد جهانی را به سوی رکود سوق داده و کشورها ناچارند برای جلوگیری از ورشکستگی و جبران بدهی های بازار،‌ هزینه های بسیاری سنگینی را متقبل شوند.

* سهام آسیا روز دوشنبه کاهش یافت و بهای نفت نیز از ترس تداوم شیوع کرونا و بن بست جهانی در مقابله با آن، روند نزولی را شاهد بود.

* مجلس نمایندگان ایالات متحده روز جمعه برای کمک به مقابله با رکود اقتصادی ناشی از این ویروس، بسته کمک های ۲.۲ تریلیون دلاری - بزرگترین بسته حمایتی تصویب شده در تاریخ این کشور - را تصویب کرد.

* کارشناس ارشد بیماری های عفونی در دولت امریکا طی هشداری اعلام کرد: با وجود میلیون ها مبتلا، مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا ممکن است به ۲۰۰ هزار تن برسد. در حال حاضر، نیویورک، نیواورلئان و سایر شهرهای بزرگ خواهان دریافت تجهیزات پزشکی کمکی هستند.

* به گفته سه منبع اشنا با موضوع، رییس بانک مرکزی اروپا از رهبران این اتحادیه خواسته به منظور جلوگیری از آسیب هر چه بیشتر این همه گیری به اقتصاد، تدابیر جدی‌تری اتخاذ کنند.

* گرچه تعداد قربانیان این ویروس در ایتالیا برای دومین روز پیاپی کاهش یافت اما این کشور ظاهرا فعلا قصدی برای کاهش تمهیدات پیگیرانه ندارد.

* به گفته یک مقام ارشد بهداشتی، تعداد فزاینده مبتلایان به ویروس مذکور که از خارج وارد چین شده اند خطر بروز موج دوم آلودگی را ایجاد کرده است؛ آنهم زمانی که موج انتقال در داخل کشور کنترل شده است.

* منابع مالی در بزرگترین صندوق مبادله ای طلا با حمایت طلا SPDR) Gold Trust ) روز جمعه ۱.۱۷ درصد افزایش یافت و به ۹۶۴.۶۶ تن رسید.

* پالادیوم ۰.۸٪ افزایش یافت و به ۲.۲۸۷.۹۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۵٪ کاهش داشت و به ۷۳۸.۰۵ دلار رسید. این در حالی است که نقره با ۰.۸٪ به ۱۴.۳۶ دلار در هر اونس کاهش یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد