اونس طلا2390.84
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

سندرم روده تحریک پذیر و نقش آن در رژیم غذایی شما

سندرم روده تحریک پذیر در حال حاضر یکی از شایع ترین اختلالات دستگاه گوارش در بین افراد است. مهم است که مراقب رژیم خود باشید تا آن را کنترل کنید.

سندرم روده تحریک پذیر در حال حاضر یکی از شایع ترین اختلالات دستگاه گوارش در بین افراد است. مهم است که مراقب رژیم خود باشید تا آن را کنترل کنید.

به گزارش سایت طلا،‌اگر به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستید ، ممکن است در مورد ادامه فعالیت های روزمره خود احساس ناامنی کنید. با این حال ، کنترل رژیم غذایی شما یک روش عالی برای جلوگیری از شیوع ، ناراحتی و درد است.

به همین دلیل ما می خواهیم نکاتی را در مورد چگونگی بهبود رژیم غذایی خود در صورت بروز سندرم روده تحریک پذیر به شما ارائه دهیم.

* سندرم روده تحریک پذیر چیست؟

سندرم روده تحریک پذیریک اختلال عملکردی مزمن دستگاه گوارش است. علائم اصلی آن درد و ناراحتی شکم ، تورم شکم و تغییر عادات روده (یبوست یا اسهال) است.

این سندرم شایعترین اختلال دستگاه گوارش و دومین علت عدم حضور در محل کار است. آمار این بیماری را دقیقاً قبل از سرماخوردگی قرار داده است.

بین 10-20٪ از جمعیت در برخی از نقاط زندگی علائم سندرم روده تحریک پذیر را تجربه می کنند. با این حال ، تنها 15٪ از افراد مبتلا در مورد آن با پزشک مشورت می کنند.

الیگوساکاریدها ، دی سکاریدها ، مونوساکاریدهای قابل تخمیر و پلیولها را نمی توان به طور کامل توسط روده کوچک در بعضی از افراد جذب کرد.

بنابراین ، این مولکولهای غیر قابل جذب به روده بزرگ منتقل می شوند ، جایی که مستعمرات باکتری هایی را که مرتباً در آن جمعیت می کنند تغذیه می کنند.

* رژیم غذایی برای کنترل علائم سندرم روده تحریک پذیر

رژیم غذایی برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر باید به صورت موردی تنظیم شود. با این حال ، در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد:

مصرف فیبر نامحلول را به میزان متوسط ​​تعدیل کنید تا در عدم تعادل در حمل و نقل روده نقش نداشته باشد. منابع مشترک فیبر نامحلول عبارتند از: لوبیا ، گندم سبوس و محصولات سبوس ، لوبیای سبز ، سیب زمینی ، گل کلم و آجیل

مصرف فیبر محلول را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. سبزیجات زیادی مصرف کنید که به سلامتی گوارش شما کمک می کند. علاوه بر این ، جو دوسر ، حبوبات مانند نخود فرنگی ، لوبیا ، عدس ، جو ، میوه و سبزیجات مانند پرتقال ، سیب و هویج همه منابع عالی فیبر محلول هستند.

مصرف غذاهای چرب را کم کنید.

مصرف فروکتوز را کاهش دهید و میوه هایی با قند و پکتین کمتری مانند سیب را انتخاب کنید. همچنین میزان مصرف آب میوه را کاهش دهید.

مصرف شیرین کننده های مصنوعی ، غذاهای پرادویه ، نوشیدنی های گازدار ، قهوه و چای را از بین ببرید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد