اونس طلا2323.13
مظنه15,436,000
18 گرم3,563,400
ارزش سکه34,777,308
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,100,000
ربع15,100,000

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند؟

اگرچه ویروس کرونا می تواند هر گروه جمعیتی را آلوده کند ، اما برخی از افراد نسبت به دیگران آسیب پذیرتر هستند.

اگرچه ویروس کرونا می تواند هر گروه جمعیتی را آلوده کند ، اما برخی از افراد نسبت به دیگران آسیب پذیرتر هستند.


به گزارش سایت طلا، این امر به این دلیل نیست که احتمال آلوده شدن آنها بیشتر است ، بلکه به این دلیل است که عواقب برای آنها به مراتب بدتر است. ما در این مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد.

این واقعیت که افرادی وجود دارند که نسبت به سایر بسیار آسیب پذیر هستند ، شاید فوریت واقعی اقدامات مهار و قرنطینه در سراسر جهان باشد. این گروه های در معرض خطر بیشتر از ویروس کرونا رنج می برند.

این بیماری همه گیر در مرزهای کشور گسترش یافته است. ویروسی که سفر خود را در شهر ووهان چین آغاز کرد ، اکنون تقریباً در هر کشور دنیا با سرعت وحشتناکی تکثیر می شود.

مطالعات مربوط به ژنوم ویروس کرونا ذره ای را که در گردش است تشخیص داده است و دیگر همان ذره اصلی که چین را ترک کرده است ، نیست. اگرچه در واقع همان ویروس است ، اما از آن زمان اطلاعات ژنتیکی خود را تغییر داده است.

با این حال ، به نظر می رسد مشخصات اپیدمیولوژیک آن یکسان است. از طریق قطرات تنفسی بین انسان ها منتقل می شود و ممکن است مدتی روی سطوح باقی بماند.

انتقال انسان به انسان از این ویروس زیاد است. این به دلیل پروتئین موجود در پوشش آن که به گیرنده های سلول های انسانی چسبیده است ، انتقال زیادی بین افراد دارد. بیشترین آسیب را در آلوئولهای ریوی ایجاد می کند.

با این حال ، همه افراد به یک اندازه در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر نیستند.

* افراد مسن آسیب پذیرترین افراد در مقابل ویروس کرونا

یکی از گروههای آسیب دیده ، افراد مسن به ویژه افراد بالای 65 سال است. دانشمندان خاطرنشان کردند که میزان مرگ و میر پس از سن 65 سالگی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

براساس داده های موجود ویروس کرونا تقریباً در 4٪ از افراد آلوده باعث مرگ می شود ، اما افراد بالای 80 سال در صورت آلوده بودن ، 15٪ مرگ و میر دارند. این آمار نشان می دهد که افراد مسن در طول همه گیری نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند.

مانند سایر عفونت های تنفسی ویروسی - آنفلوانزا فصلی ، به عنوان مثال ، ذرات عوامل عفونی از وضعیت نامطلوب پیری سلول های تنفسی استفاده می کنند. سیستم ایمنی بدن در واکنش سریع است و پاسخ آن به موقع نمی رسد.

به همین ترتیب ، افراد مسن نسبت به ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند زیرا اغلب از شرایط اساسی و سنشان رنج می برند. به ویژه افرادی که به دیابت ، فشار خون بالا و سرطان مبتلا هستند.

* مبتلایان به بیماری های مزمن

افرادی که در معرض ویروس کرونا آسیب پذیر هستند ، مبتلایان به بیماری مزمن هستند. این افراد عبارتند از:

_ نارسایی قلبی

_ دیابت

_ نارسایی کلیه

_ فشار خون بالا

_ بیماری مزمن انسداد ریوی

_ سرطان

در بیماران مزمن ، در بسیاری از موارد ، تنها به دلیل شرایط خاصی که برای آنها وجود دارد ، رنج نمی برند. آنها علاوه بر این به دلیل دارویی که مصرف می کنند رنج می برند. خود این داروها می توانند اثرات جانبی متقابل خود را داشته باشد.

به عنوان مثال ، اگر بیمارانی را که داروهای ضد انعقادی مصرف می کنند در نظر بگیریم ، در صورت آلوده شدن ذات الریه پنومونی می شوند و عواقب آن برای آنها بسیار جدی تر خواهد بود.

یک مطالعه ، به ویژه ، بیماری قلبی عروقی را با افزایش خطر مرگ ناشی از کروناویروس مرتبط کرده است. بیماران مورد مطالعه همچنین میزان التهاب بیوشیمیایی بالایی در خون داشتند.

سایر افرادی که می توانند در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر باشند ، زنان باردار هستند. با این حال ، اقدامات جداسازی در اینجا احتیاط است زیرا هنوز داده های خاصی در مورد عوامل خطر وجود ندارد. تا آنجا که ما می دانیم ، خطر زنان باردار شبیه به بقیه جمعیت است.

یک مطالعه علمی دیگر ، افراد مبتلا به ویروس کرونا را با توجه به گروه خونی آنها متمایز کرده است. نتایج اولیه حاکی از آن است که افراد دارای گروه خونی آ هستند در مقایسه با افراد گروه خونی او در معرض خطر قابل توجهی قرار دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد