اونس طلا2196.38
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اطلاعات مربوط به متغیرهای کلان اقتصادی نشان می‌دهد که وضعیت کشور رو به بهبود است، اما به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

به گزارش روز شنبه وزارت امور اقتصادی و دارایی، «فرهاد دژپسند» در گفتگویی با موضوع «فرصت‌های اقتصادی تحریم» گفت: نقطه مطلوب همان نقاطی است که در سیاست‌های کلی و برنامه ششم به تصویر کشیده شده است.

وی یادآور شد:‌ بر اساس برنامه ششم توسعه، باید سالانه از ۶۰ میلیارد دلار منابع مالی خارجی استفاده می‌کردیم و بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور انجام می‌دادیم که به دلیل اعمال انواع و اقسام محدودیت‌ها در ورود منابع، نمی‌توان این ارقام را ظرف زمانی معین شده محقق کرد، بنابراین با نقطه مطلوب فاصله داریم.

به گفته دژپسند، در این شرایط و با وجود تحمیل این همه مضایق، صادرات غیرنفتی روند خوبی داشته که در خور تقدیر است.

وی همچنین با قدردانی از صادرکنندگان گفت: صادرکنندگان کشور برای رسیدن به هدف تعیین شده،‌ محدودیت‌های بسیاری را پشت سر گذاشتند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال گذشته شرایط متلاطمی بر حوزه بازار ارز و طلا داشتیم، تاکید کرد: با سیاست‌هایی که اتخاذ شد، از تلاطم‌ها عبور کردیم و امروز شاهد روندی پایدار در بازار ارز، سکه و طلا هستیم.

دژپسند در بخش دیگری اظهار داشت: زمانی که بالغ بر ۸۵ درصد واردات ما را کالای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه تشکیل می‌دهد، وقتی نرخ ارز به طور مثال ۳ برابر می‌شود، هزینه تامین این کالاها و مواد اولیه نیز برای بخش تولید به همان اندازه بالا می‌رود، در نتیجه با افزایش هزینه تولید، قیمت تمام شده هم بالاتر می‌رود.

وی افزود: از تیرماه پارسال، با تغییر روند تورم خرده فروشی، این روند فزآینده تبدیل به روند کاهنده شد و پیش بینی‌های این است که تا پایان سال این روند ادامه پیدا کند و شتاب تورم گرفته شود.

وزیر اقتصاد در ادامه، روند کاهشی نرخ تورم، مثبت بودن رشد اقتصاد غیرنفتی و برداشتن گامی بزرگ در واگذاری شرکت‌های دولتی با تغییر روش واگذاری را به عنوان اخبار امیدبخش قابل تحقق در سال جاری عنوان کرد.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد