اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد 11 هزار و 254 واحدی شاخص بورس تهران/ مدیرعامل بورس تهران: مردم با منابع مازاد خود وارد بازار شوند/سهام‌داران کدام شرکت‌ها سود بیشتری کردند؟

شاخص کل بازار سرمایه امروز با ۱۱ هزار و ۲۵۴ واحد رشد به رقم ۵۳۲ هزار و ۵۲۲ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز صعودی بود و با ۵۲۱۲ واحد رشد رقم ۱۸۸ هزار و ۶۹۰ واحد را ثبت کرد.مدیرعامل بورس تهران به سرمایه گذاران توصیه کرد: صندوق‌ها برای افرادی که سرمایه بسیاری دارند و فرصت حضور و رصد بازار را ندارند، مناسب است.

به گزارش سایت طلا ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 9 فروردین 99 با افزایش 11 هزار و 254 واحد به رقم 532 هزار و 522 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 5 هزار و 212 واحد به رقم 188 هزار و 690 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از یک‌هزار و 944 تریلیون تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 5.1 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 706 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 634 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 2 هزار و 999 واحد رشد کرده و به رقم 141 هزار و 928 واحد رسید.

همچنین شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 3 هزار و 467 واحد افزایش یافته و به رقم 125 هزار و 537 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 16 هزار و 697 واحد به رقم 679 هزار و 526 واحد رسید.

همچنین شاخص بازار اول بورس با افزایش 7 هزار و 287 واحد به رقم 374 هزار و 191 واحد رسید.

همچنین شاخص بازار دوم بورس با افزایش بی‌سابقه 26 هزار و 863 واحد به رقم یک‌میلیون و 140 هزار و 462 واحد رسید.

امروز عمده نمادهای مهم بورسی مانند بانک ملت، گروه مپنا، همراه اول، کشتیرانی جمهوری اسلامی، توسعه معادن و فلزات، بانک پاسارگاد و پتروشیمی جم همگی در تقویت شاخص کل بورس اثرگذار بوده‌اند.

امروز نمادهای پربیننده در بورس تهران شامل بانک تجارت، بانک ملت، بانک اقتصاد نوین، گلکوزان، سالمین، پالایش نفت اصفهان، ماشین‌سازی اراک، نوش مازندران، فولاد مبارکه و صنایع ملی مس بوده‌اند.

معامله‌گران امروز ۷۰۶ هزار معامله انجام دادند که ۳۶ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال ارزش داشت. همچنین در این بازار ۳۳۵ نماد مثبت و ۱۶ نماد منفی بودند که از میان آن‌ها، بانک ملت، گروه مپنا، همراه اول، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، توسعه معادن و فلزات، بانک پاسارگاد و پتروشیمی جم نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده بورس نیز از گلوکوزان، بانک‌های ملت و تجارت، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، سالمین و فولاد مبارکه اصفهان تشکیل شد.

رشد ۱۶۹ واحدی فرابورس

در آن سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶۹ واحد صعود رقم ۶۸۶۴ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار نیز ۴۱۱ هزار معامله به ارزش ۲۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال ثبت کردند. از میان ۱۹۲ نماد مثبت و ۲۵ نماد منفی امروز فرابورس، سنگ آهن گهر زمین، سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، تولید نیروی برق دماوند، صنایع ماشین‌های اداری ایران، فولاد هرمزگان جنوب و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و صنایع ماشین‌های اداری ایران نمادهای پربیننده امروز فرابورس بودند.

علی صحرائی مدیر عامل بورس تهران به سرمایه گذاران توصیه کرد: صندوق‌ها برای افرادی که سرمایه بسیاری دارند و فرصت حضور و رصد بازار را ندارند، مناسب است. حضور مردم در بورس باید غیرمستقیم باشد و افرادی که تخصص داشته با متنوع‌سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که پیش‌روی هر صندوقی قرار دارد ریسک‌های موجود را پوشش دهند.

مدیرعامل بورس تهران به سرمایه گذاران توصیه کرد: افرادی باید وارد بازار سرمایه شوند که دانش کافی دارند، زیرا این سرمایه‌گذاری مانند هر موضوعی دیگری کار تخصصی بوده و پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های لازم به خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران باید افق بلند مدت داشته و از Day Trading (معاملات روزانه) و نگاه کوتاه مدت به سرمایه‌گذاری میان مدت تغییر رویه دهند.

صحرائی تصریح کرد: بازده حضور در بازار سرمایه بیشتر از متوسط سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بوده، به خصوص که این حضور کمک به اقتصاد ملی و تشکیل سرمایه‌های ملی می‌کند. همچنین حوزه‌های دیگر بیشتر جنبه سفته‌بازی دارند.

وی به پیگیری اخبار از منابع رسمی تاکید کرد و افزود: بیشترین تهدیدی که در کمین افراد با دانش ناکافی است، فضای مجازی بوده که به پخش اخبار و شایعات نادرست می‌پردازد.

مدیرعامل بورس تهران به حضور غیرمستقیم مردم در بورس اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران بهتر است از طریق صندوق‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند که علاوه بر تخصص، صرفه‌جویی در مقیاس مدیریت دارند و بازار را نیز به خوبی می‌شناسند. صندوق‌ها برای افرادی که سرمایه بسیاری دارند و فرصت حضور و رصد بازار را ندارند، مناسب است.
همچنین حضور مردم در بورس باید غیرمستقیم باشد و افرادی که تخصص داشته با متنوع‌سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که پیش‌روی هر صندوقی قرار دارد ریسک‌های موجود را پوشش دهند.

مدیرعامل بورس تهران خاطر نشان کرد: توصیه بسیار مهم اینکه مردم با منابع مازاد خود وارد بازار شوند. افرادی که اقدام به فروش دارایی‌های روزمره مانند آپارتمان و خودروی می‌کنند، بسیار خطرناک است زیرا سرمایه‌گذاری در بورس هم خطرات خود را دارد و سرمایه‌گذاران بهتر است با اتکا به منابع پس‌اندازی وارد بازار سرمایه شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد