اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا مدت معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز و برق از ایران را کاهش داد

یک مقام عراقی گفت که دولت آمریکا به اطلاع بغداد رسانده که مدت معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز و برق از ایران را به یک ماه کاهش داده است.

به گزارش سایت طلا ، یک منبع دولتی در عراق امروز (پنجشنبه) به وبگاه روسیا الیوم از کاهش مدت زمان معافیت تحریمی عراق در خصوص ایران خبر داد.

او گفت که واشنگتن این موضوع را به «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دلت پیشبرد امور عراق اطلاع داده است و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به طور رسمی این کاهش مدت زمان معافیت تحریمی را امضا کرده است.

به گفته وی، تا پیش از این مدت زمان معافیت تحریمی عراق برای خرید گاز و برق از ایران، ۴۵ روزه بود اما با تصمیم جدید واشنگتن، این مدت به یک ماه کاهش می‌یابد.

این مقام عراقی در ادامه گفت که دولت آمریکا بهانه این اقدام خود را «دخالت ایران در عراق» ذکر و تهدید کرده است که اگر حملات به نیروهای آمریکایی در عراق ادامه یابد، معافیت تحریمی عراق به طور کامل برداشته می‌شود.

کاهش مدت زمان معافیت تحریمی عراق در حالی است که همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان، بسیاری از محافل رسمی و غیر رسمی در جهان خواستار توقف تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند.

امروز نیز کشورهای روسیه، چین، سوریه، کوبا، نیکاراگوئه، کره شمالی، ونزوئلا و ایران نامه مشترکی را به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده و از او خواستند که رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر ایران را، که مانع مبارزه با شیوع ویروس کرونا شده است، خواستار شود

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد