اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

الاکلنگ انس جهانی طلا در مرز ۱۶۰۰ دلار

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در پی انتشار آمار اقتصادی نه چندان مطلوب در آمریکا که تصویب بسته محرک مالی دو تریلیون دلاری این کشور را تحت الشعاع قرار داد، کاهش یافت.سرمایه‌گذارانی که در انتظار تصویب بسته حمایتی ۲ تریلیون دلاری آمریکا هستند به سوی پول نقد رو آوردند تا قیمت جهانی طلا سقوط کند.

به گزارش سایت طلا ،در حالی که سرمایه گذاران برای نقد کردن دارایی های خود به تکاپو افتاده اند و منتظر تصویب بسته مالی ۲ تریلیون دلاری در کنگره آمریکا برای کمک به مقابله با ویروس کرونا هستند، قیمت طلا روز پنجشنبه شاهد کاهش بود.

در حال حاضر بهای هر اونس طلا به ۱۶۰8 دلار رسید.

سنای آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان است با تصویب لایحه محرک اقتصادی 2 تریلیون دلاری آن را به مجلس نمایندگان فرستاد تا دموکرات ها برای تصویب سریع آن در مجلس نمایندگان تحت فشار مضاعفی قرار بگیرند.

سرمایه گذاران در انتظار تصویب نهایی بسته محرک اقتصادی دولت آمریکا و انتشار جزئیات آن هستند. ثبت سفارشات جدید برای کالاهای سرمایه ای مهم تولید آمریکا در ماه فوریه کاهش شدیدی را تجربه کرده و تقاضا برای ماشین آلات و سایر تجهیزات تولیدی به شدت افت کرده است. این آمارها نشان دهنده عمق اختلال ایجاد شده در فعالیت های اقتصادی است که به گفته تحلیلگران از ورود اقتصاد جهان به دوره رکود حکایت دارد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در جریان تماس تصویری با وزرای دارایی کشورهای حوزه یورو از آنها خواست که به منظور مقابله با اثرات اقتصادی شیوع کرونا به صورت جدی موضوع انتشار مشترک اوراق قرضه کرونایی را مد نظر قرار دهند.

بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هم از سهامداران خود خواسته اند تا بسته های حمایتی فوری را برای کمک به کشورهای فقیر جهان فراهم کنند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با 1.41 درصد افزایش به 949.15 تن رسید.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس، تا زمانی که کسب و کارها بازگشایی نشوند، هیچ داستان رشد اقتصادی وجود نخواهد داشت و این مسئله ممکن است باعث شود همه داراییهایی که از بسته محرک مالی بانک مرکزی آمریکا سود می برند از جمله طلا، عقب نشینی کند.

بازارهای سهام آسیایی صعود کردند اما رشد آنها به دلیل نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کافی بودن این اقدامات، محدود شد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد اوراق قرضه را به شکل نامحدودی خریداری خواهد کرد و از وام مستقیم به شرکتها حمایت خواهد کرد.

در این بین فعالان بازار طلا کمبود نقدینگی در بازار را به دقت زیر نظر دارند. گروه CME که اپراتور بازار سهام آمریکا است، روز سه شنبه قرارداد معاملات آـی جدید طلا را برای مقابله با نوسان قیمت ناشی از تعطیلی مسیرهای عرضه طلا اعلام کرد اما معامله گران و بانکداران اظهار کردند: این اقدام تاثیر فوری برای آرام کردن بازارها ندارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری که روز گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت، با ۱.۲ درصد کاهش، به ۲۲۸۸ دلار و ۱۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۵ درصد کاهش، به ۷۲۶ دلار و ۷۷ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، ۱۴ دلار و ۲۹ سنت معامله شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد