اونس طلا2209.8
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بحران مسکن و بی‌خانمانی در آمریکا، عامل شیوع هرچه بیشتر کرونا

در حالی که ویروس کرونا بسیاری از کشورهای جهان را درگیر خود کرده، سیستم مسکن در آمریکا برای مقابله با این همه‌گیری، ناتوانی های فراوانی دارد.

در حالی که ویروس کرونا بسیاری از کشورهای جهان را درگیر خود کرده، سیستم مسکن در آمریکا برای مقابله با این همه‌گیری، ناتوانی های فراوانی دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از وکس، از مدتها پیش از ورود کرونا به آمریکا، بهای مسکن در این کشور در وضعیت بحرانی قرار داشت. در سال ۲۰۱۸، نزدیک به نیمی از اجاره دهندگان، بیش از یک سوم درآمد خود را برای پرداخت اجازه هزینه کرده اند. افزایش قیمت مسکن بسیار سریعتر از رشد درآمد تقریبا ۸۰ درصد از ساکنین مناطق نزدیک به مترو در آمریکا بوده است.

در روستاهای آمریکا شاهد افزایش شدید بهای مسکن بوده و خانوارهایی را می بینیم که بیش از نیمی از درآمد خود را صرف اجاره بهای خود می کنند. و همه اینها پیش از آن بود که ما شاهد ورود کووید۱۹ و تعطیلی مشاغل و بیکاری کارگران باشیم.

ترکیبی از کروناویروس و سیستم غیرقابل کنترل مسکن در آمریکا یک پارادوکس ناخوشایند را به همراه داشته است: در شرایطی که مقامات بهداشتی توصیه می کنند که همه در خانه بمانند و از تجمعات دوری کرده تا از این طریق از شیوع سریع کرونا جلوگیری کنند، تعداد زیادی از آمریکایی ها دریافته اند که وضعیت آنها برای آنکه سقفی بالای سرشان داشته باشند. سخت تر و سخت تر می شود.

جنی شویتز، یکی از همکاران برنامه سیاست کلانشهرها در موسسه بروکینگ، دراین خصوص می نویسد: مدت زمانی زیادی است که سیاست گذاران در تمام سطوح دولت نتوانسته اند مسکن با کیفیت مناسب، پایدار و مطلوب برای میلیون ها آمریکایی فراهم کنند. با ورود کووید ۱۹، ما تنها شاهد آغازی بر تبعات ویرانگر این شکست خواهیم بود.

شویتز چند هفته پیش نیز در مطلبی تشریح کرد که چگونه سیستم مسکن در آمریکا آمادگی مقابله و تحمل تبعات اقتصادی ویروس کرونا را ندارد. وی معتقد است: ما حتی پیش از ورود ویروس کرونا نیز با بحران وجود افرادی روبرو بودیم که یا خانه ای برای اسکان نداشتند و یا مسکن آنها موقتی بود. اکنون توجه ها بر بی خانمان ها بیش از پیش متمرکز شده چرا که آنها اکنون گروهی هستند که هیچ جایی برای پناه گرفتن ندارند. آنها در واقع جایی برای زندگی ندارند.

وی ادامه داد: در پنج سال گذشته و بیشتر از آن، با افزایش هزینه های مسکن به ویژه در مکان هایی مانند کالیفرنیا و سیاتل، شاهد افزایش تعداد افراد بی خانمان بوده ایم. در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر در کشور داریم که هیچ مکانی برای زندگی ندارند و «پناه گرفتن در یک مکان» برای آنها مفهومی ندارد. بدتر اینکه، جز این جمعیت قابل مشاهده، حدود ۲۰ درصد جمعیت آمریکا افرادی هستند که تا پیش از ورود کرونا، بیش از نیمی از درآمد خود را صرف اجاره مسکن می کردند. این وضعیت هم در شهرهای بزرگ و هم در روستاها وجود دارد.

«سیستم ساخت مسکن ما نیز مدتهای زیادی است شکست خورده است. شهرهایی مانند کالیفرنیا تعداد مسکن های موجود پاسخگوی جمعیت آن نیست و همین امر موجب ازدحام جمعیت، بی کیفیت بودن خانه ها و نرخ بالای آوارگی و بی خانمانی شده است. شهرهای گران قیمت ساحلی نیز امکان تامین نیاز به مسکن بی خانمان ها را ندارد.

ما ز زمان رکود بزرگ اقتصادی شکست شدیدی را متحمل شدیم. ما بی خانمانی اقشار فقیر را ندیدیم و اکنون شاهدعواقب این اغفال هستیم. این برای بی خانمان ها بد نیست که بی خانمان باشند بلکه برای همه جامعه بد است؛ این دقیقا همان چیزی است که ویروس کرونا برای شیوع می خواهد».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد