اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وقتی کرونا گریبان شمش‌های طلا را هم می‌گیرد

سرمایه گذاران جزء با خرید شمش و سکه تلاش می کنند از پول خود در جریان آشفته بازار محافظت کنند.

سرمایه گذاران جزء با خرید شمش و سکه تلاش می کنند از پول خود در جریان آشفته بازار محافظت کنند.

به گزارش سایت طلا به نقل از فایننشال تایمز، تاجران از کمبود فزاینده شمش های طلا در بازار جهانی خبر می دهند چرا که از یک سو کروناویروس موجب عدم تعادل میان عرضه و تقاضا شده و از سوی دیگر، فعالان تجاری برای خرید فلز زرد با مشتریان رقابت تنگاتنگی را آغاز کرده اند.

سرمایه گذاران خرد در اروپا و آمریکا طی دو هفته گذشته اقدام به خرید شمش های طلا و نقره و همچنین سکه های طلا کردند تا از پول خود در برابر فروپاشی بهای جهانی سهام و سایر واحد های پولی محافظت کنند. اما بزرگ ترین پالایشگاه های طلای اروپا تقلا می کنند تا با توجه به وضعیت گسترده تعطیلی در منطقه، همچنان سرپا باقی بمانند.

والکامبی(بزرگ ترین پالایشگاه طلا در جهان)، پامپ و آرگور-هیرئوس همگی در منطقه تیچینوی سوئیس، در نزدیکی مرز ایتالیا مستقر هستند. مقامات محلی روزهای اخیر اعلام کردند که قرار است تولید در این منطقه موقتا متوقف شود. قیمت طلا در تاریخ ۹ مارس به بیش از ۱۷۰۰ دلار در هر اونس رسید و دلیل این صعود قیمت نیز تأثیر عمیق اقتصادی شیوع ویروس کرونا می باشد؛ ویروسی که موجب شد سرمایه گذاران دارایی های امن خود را نابود کنند.

بیشتر فروش ها در معاملات آتی طلا بوده و یا وجوه مبادله ای با حمایت این فلز زرد انجام شده است. در همین مدت، تقاضای خرده فروشان برای خرید شمش های طلا افزایش یافته است. مارکوس کرال، مدیر اجرایی خرده فروشی فلزات گرانبهای آلمانی Degussa در این باره گفت: برای تامین درخواست مشتریان برای سکه و شمش های طلا تلاش می کنیم و به همین دلیل باید به بازارهای عمده فروشی روی آوریم.

وی گفت تقاضا تا پنج برابر میزان عادی روزانه در حال افزایش است. در حال ایجاد ابتکاری هستیم که با استفاده از آن بتوانیم منابع جدیدی بیابیم اما آنچه تمامی این وضعیت را هدایت می کند اقداماتی است که مقامات برای کنترل کرونا انجام می دهند. این مساله، کاملا غیر قابل پیش بینی است. ما محدود به چیزی هستیم که می توانیم کنترل کنیم.

راس نورمن، تاجر کهنه‌کار طلا نیز می گوید: فکر نمی کنم در حال حاضر بتوانید یک کیلوبار طلا یا عشق در آمریکا و اروپا پیدا کنید. این بسیار خارق العاده است. بالیون، ، یکی دیگر از فروشندگان فلزات گرانبهای مستقر در ایالات متحده نیز گفت سفارشات مشتری تا 15 روز به تأخیر می افتد و حداقل میزان سفارش نیز از آنها پذیرفته می شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد