اونس طلا2298.62
مظنه15,376,000
18 گرم3,549,500
ارزش سکه34,642,128
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

رئیس کل بانک مرکزی: بانک مرکزی توانست جلوی آسیب‌های شدید به اقتصاد ایران در سال ۹۸ را بگیرد

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه سال ۹۸ سال بسیار سختی بود، نوشت: بانک مرکزی ایران، درحدتوان خودتوانسته بسیاری از ضربه‌ها را خنثی و از آسیب شدید به اقتصاد، تا حد زیادی جلوگیری نماید.

عبدالناصر همتی بعدازظهر امروز(پنجشنبه ۲۹ اسفندماه) در یادداشتی در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: سال ١٣٩٨، سال بسیارسختی بود. کشورمان بصورت ناجوانمردانه و ظالمانه‌ای، آماج شدیدترین طوفان‌های اقتصادی قرار گرفت، که هر کدام برای ازهم گسستن و فروپاشی یک اقتصاد کفایت می‌کرد.

وی افزود: تحریم‌های خودسرانه و یکجانبه آمریکا، شوک شدید صادرات نفت، اعمال محدودیت شدید در مبادلات بانکی...و در آخر گسترش ویروس کرونا در کشور، بانک مرکزی را در شرایط بسیار دشواری قرار داد که هم باید ثبات اقتصادی را تامین می‌کرد و هم این شوک‌ها را خنثی می‌کرد.

رییس شورای پول و اعتبار تصریح کرد: بانک مرکزی، با کمک همکاران محترم در دولت وحمایت‌های بی بدیل همه ارکان کشور تا به امروز این آزمون را با توجه به همه دشواری‌ها و شرایط سخت حاکم، پشت سرگذاشته است.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: اتفاقات امروز که در کشورهای توسعه یافته ضربه بسیار سختی به اقتصاد آنها وارد کرده و ضررهای سنگینی بر مردم و اقتصاد آنها وارد کرده است، گواهی است بر اینکه، بانک مرکزی ایران، درحدتوان خود توانسته بسیاری ازضربه‌ها راخنثی و از آسیب شدید به اقتصاد ، تا حد زیادی جلوگیری نماید. همزمان، اصلاحات بسیار مهمی نیز در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور، چه در بخش ارز و چه در بخش پول، اتفاق افتاده است که بتدریج ثمرات آن آشکار خواهد شد.

همتی نوشت: همکاران من تمام تلاش خود را بکار بستند، ولی با این حال، صمیمانه از تک تک مردم عزیز بابت تمام کاستی‌ها پوزشمی‌خواهم و همزمان نیز از مردم عزیز بابت حمایت‌های خود از بانک مرکزی با تمام وجود تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تاکید کرد: امیدوارم سال آینده، سال بهروزی، سلامتی و موفقیت برای تک تک مردم عزیز، خصوصاً همکاران تلاشگر نظام بانکی، باشد و در سایه توجه همگان به توصیه‌های بهداشتی و رعایت دقیق پروتکل‌های آن، شاهد ریشه کن شدن هرچه سریعتر ویروس منحوس کرونا باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد