اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا امروز 28 اسفندماه 1398

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تحت تاثیر بسته محرک مالی و اقتصادی آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، آمریکا با هدف کمک به شرکتها و افراد آسیب دیده از ویروس کرونا، یک بسته محرک مالی و اقتصادی را تصویب کرده و این مساله موجب کاهش نگرانی ها درباره تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا شده است.

بر اساس این گزارش انتشار این خبر موجب تقویت نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی شده ولی افزایش ارزش دلار مانع از رشد فزاینده قیمت این فلز گرانبها شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1529 دلار رسیده است.

کایل رودا تحلیلگر ارشد آی جی مارکتس در این باره گفت: اقدامات اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی آمریکا تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا و تزریق نقدینگی داشته است.

وی افزود: این اقدام بانک مرکزی آمریکا مانع فروش طلا از سوی سرمایه گذاران با هدف دستیابی به نقدینگی شده است.

فدرال رزرو آمریکا سه شنبه اعلام کرد که تدابیر اتخاذ شده در جریان بحران مالی 2008 با هدف تامین نقدینگی مورد نیاز بازار را مجددا از سر خواهد گرفت و اعتبارات مالی مورد نیاز کسب و کارها و شرکتها و خانواده های آسیب دیده از ویروس کرونا را تامین می کند.

دولت ترامپ نیز قصد دارد بسته محرک مالی به ارزش 1000 میلیارد دلار را تصویب کند که شامل اعطای 1000 دلار به هر آمریکایی است.

مایکل مک کارتی استراتژیست ارشد موسسه سی ام سی مارکتس نیز گفت: با این حال تقویت ارزش دلار موجب محدود شدن روند صعودی قیمت طلا شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا روز سه شنبه به بالاترین سطح خود در 4 هفته اخیر رسیده است.

بانک مرکزی انگلیس نیز قصد دارد سیاست های پولی خاصی را برای مقابله با تاثیرات منفی ویروس کرونا اتخاذ کند.

قیمت پالادیوم با 1.1 درصد رشد به 1661 دلار رسیده و قیمت پلاتین نیز با 1.4 درصد افزایش به 670 دلار رسید. قیمت هر اونس نقره نیز با 1.4 درصد افزایش به 12.76 دلار رسیده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد