اونس طلا2328.99
مظنه15,322,000
18 گرم3,537,000
ارزش سکه34,520,466
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

دانشمندان درباره فلج خواب چه می گویند

اگرچه این یک مشکل کشنده نیست ،اما فلج خواب می تواند باعث آزار و اذیت شود ، بنابراین باید بدانیم که علائم و دلایل آن چیست.

اگرچه این یک مشکل کشنده نیست ،اما فلج خواب می تواند باعث آزار و اذیت شود ، بنابراین باید بدانیم که علائم و دلایل آن چیست.

به گزارش سایت طلا، شاید تا به حال چیزی در مورد فلج خواب نشنیده باشید. ما می خواهیم در مورد آن به شما بگوییم که چه تأثیری در بدن شما دارد و چه کارهایی برای جلوگیری از این کار ممکن است انجام دهید.

این یک بیماری جدی نیست. دانشمندان آن را پدیده ای می دانند که هنگام استراحت بدن شما اتفاق می افتد ، به طور کلی در حالی که شما در حال خواب هستید. دانشمندان آن را در طبقه بندی بین المللی اختلالات خواب تحت عنوان پارازومنی قرار داده اند.

اگر تا به حال در رختخواب از خواب بیدار شده اید و سعی کرده اید از خواب برخیزید ، اما نمی توانید ، ممکن است دچار فلج خواب شوید. این یک وضعیت عضلانی است که هنگام خواب باعث ضعف یا شل شدن عضلات می شود. این اثر به طور موقت مانع از حرکت عضلات می شود.

این پدیده معمولاً در لحظه خوابیدن یا هنگام بیدار شدن از خواب اتفاق می افتد. این اثر مدت زمان بسیار کمی دارد. می تواند بین یک تا پنج دقیقه دوام داشته باشد. فلج خواب علیرغم اینکه کاملا بیدار و روشن است ، می تواند شما را بسیار مضطرب کند.

شما نمی توانید عضلات خود را حرکت دهید یا حتی یک کلمه نیز بگویید. اگرچه ممکن است دشوار باشد ، بهترین کار برای آرام کردن و صبر کردن است تا زمانی که طبیعی از بین برود.

علم همچنین توضیح می دهد که این اثر در اثر نارسایی اندک در سیستم عصبی ایجاد می شود. مغز از حالت خواب بیدار می شود ، اما به دلیل حالت عمیق آرامش بدن از دستوراتی که مغز برای مدت کوتاهی ارسال می کند ، پیروی نمی کند. این توضیحات ممکن است خیلی ساده به نظر برسد ، به همین دلیل بسیاری از مردم از آن خیلی خوشحال نیستند.

* علائم فلج خواب

فلج خواب ممکن است در فرد سالم و بدون اطلاع قبلی اتفاق بیفتد ، اگرچه مهم است که تأکید کنیم که این موضوع بر سلامتی فرد تأثیر نمی گذارد. این یک پدیده نسبتاً معمولی است.

اینها رایج ترین علائم فلج خواب است:

_شما نمی توانید فریاد بزنید یا صحبت کنید - ذهن شما کاملاً کار می کند ، اما بدن شما نمی تواند واکنشی نشان دهد.

_احساس پریشانی یا ترس در اثر فلج

_احساس فشار در قفسه سینه و مشکل در تنفس

_شما از همه چیز آگاه هستید ، اما نمی توانید حرکت کنید

_ممکن است احساس کنید که تشک در حال غرق شدن است ، یا سایر احساسات لمسی عجیب و غریب که در واقع اتفاق نمی افتد

* چرا فلج خواب اتفاق می افتد؟

فلج خواب وقتی اتفاق می افتد که بدن و ذهن برای مدتی به هم وصل نشوند. ما معمولاً خواب می بینیم و بدن ما به دلیل شل شدن عضلات در حالت استراحت ، کاملاً فلج می شود. گلیسین وگابا دو ماده شیمیایی هستند که به ایجاد این "فلج" کمک می کنند تا در طول شب حرکت نکنیم.

شایع ترین دلایل فلج خواب - که همانطور که گفتیم به هیچ وجه برای بدن شما مضر نیست - می تواند موارد بسیاری باشد:

_استرس زیادی را تجربه می کنید

_تحت فشار زیادی قرار دارید

_بسیاری از شبها خواب سبکی داشته یا خواب کافی ندارید

* درمان فلج خواب

اگر فقط یک بار دچار فلج خواب شدید ، دیگر هیچ نگرانی ندارید ، زیرا این مسئله هیچ مشکلی در سلامتی ایجاد نمی کند. در بیشتر مواقع هیچ درمان خاصی انجام نمی شود ، اگرچه در مورد این که مجدداً برای شما اتفاق می افتد باید این اقدامات را انجام دهید:

اولین چیز این است که استراحت می کنید و به خود یادآوری می کنید که هیچ چیز بدی رخ نمی دهد ، دلیلی برای وحشت وجود ندارد

_چند دقیقه با آرامش صبر کنید تا فلج از بین برود

_برای شروع به بهبود تحرک ، انگشتان دست و انگشتان پا را کم کم حرکت دهید

_وقتی شروع به جابجایی قسمت هایی از بدن خود کردید ، آرام آرام از رختخواب بلند شوید و سعی کنید آهسته راه بروید

اگر این اتفاق به طور مکرر برای شما رخ می دهد ، با پزشک مشورت کنید ، زیرا ممکن است اختلال خواب اساسی داشته باشید. با این حال ، مهم است که به یاد داشته باشید که برای سلامتی شما مضر نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد