اونس طلا2388.64
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

غذاهایی که باعث زیبایی می شوند

مواد غذایی سرشار از بیوتین برای مو ، پوست و ناخن های شما ضروری است زیرا آنها را سالم تر و درخشان تر می کند. ادامه مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری بدست آورید . بنابراین می توانید بیوتین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مواد غذایی سرشار از بیوتین برای مو ، پوست و ناخن های شما ضروری است زیرا آنها را سالم تر و درخشان تر می کند. ادامه مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری بدست آورید . بنابراین می توانید بیوتین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به گزارش سایت طلا،‌ بیوتین مانند هر ویتامین دیگر است. بنابراین ، برای بدن شما ضروری می باشد. اگر متوجه شدید که موهای شما از بین رفته یا در حال شکستن است و ناخن های شما شکننده است ، ممکن است به دلیل کمبود بیوتین باشد. به همین ترتیب ، افزایش میزان مصرف شما نیز می تواند به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش و قلبی عروقی شما کمک کند

بیوتین محلول در آب است ، به این معنی که بدن شما به راحتی می تواند آن را جذب کند. این عالی است زیرا می توانید نتایج را در مدت زمان کوتاهی مشاهده کنید.

این ویتامین بخشی از فرآیندهای مختلف بدن است ، بنابراین جلوگیری از نقص در بدن مهم است. ممکن است شما آن را ندانید، اما مواد غذایی سرشار از بیوتین تولید هموگلوبین را که حامل گلبول های قرمز خون و در نتیجه اکسیژن است تحریک می کند. به همین دلیل پزشکان اغلب توصیه می کنند در صورت کمبود هموگلوبین ، آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید .

همچنین ، این ماده غذایی باعث تغییر قند خون به انرژی می شود زیرا قند خون را تنظیم می کند. بنابراین ، بیوتین در برابر بیماری های قلبی عروقی عالی است. همچنین هضم و متابولیک کربوهیدرات ها و چربی ها را آسان تر می کند.

* بیوتین و مو

بعد از شروع به خوردن غذاهای غنی از بیوتین به طور منظم ، متوجه خواهید شد که موهای شما تقویت شده و سریعتر رشد می کنند.

همچنین روشن تر به نظر می رسد و حجم بیشتری نیز خواهد داشت. به طور مشابه ، بیوتین یک درمان عالی برای ریزش مو است زیرا باعث تقویت رشته های قوی می شود و به شما در خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کند. در واقع ، بسیار زیاد است که محصولات مو حاوی این ویتامین باشند.

* بیوتین و پوست

متأسفانه ، شما نمی توانید این ویتامین را به صورت لوسیون استفاده کنید. با این وجود ، اگر غذای حاوی آن را بخورید ، پوست شما نرمتر خواهد شد.

این یک ویتامین عالی برای پوست شما است زیرا به مبارزه با درماتیت سبورئیک و هر بیماری دیگری که می تواند به نظر برسد کمک می کند. همچنین ، سلولهای پوست و ناخن شما را تقویت می کند و باعث رشد سالم می شود.

* غذاهای سرشار از بیوتین

باور کنید یا نه ، غذای سرشار از بیوتین زیادی وجود دارد. هر یک از این موارد را در رژیم غذایی خود تا حد ممکن در طبیعی ترین شکل خود قرار دهید.

_ گوشت و ماهی

جگر گوساله بیشترین میزان بیوتین را دارد. همچنین ، روی و آهن را تأمین می کند. هر دو ماده معدنی برای بدن ما ضروری است. با این حال ، بخاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد گوشت توصیه نمی شود ، بنابراین فقط یک بار در هفته این ماده غذایی مصرف شود.

در مورد ماهی ، ماهی قزل آلا را انتخاب کنید. دلیل این امر این است که شامل اشکال دیگری از ویتامین های گروه ب نیز هست. همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است ، بنابراین سلامت قلب و عروق ما را بهبود می بخشد.

_ تخم مرغ

زرده تخم مرغ منبع بالایی از بیوتین است. همچنین ، آنها حاوی ویتامین دی و فیبر هستند که به جلوگیری از مشکلات بینایی و عضلانی کمک می کنند.

_ آجیل و خشکبار

اینها برخی از بهترین موادی هستند که بدن شما هنگام سلامتی می تواند داشته باشد. علاوه بر داشتن بیوتین به نسبت 28 میکروگرم در 100 گرم ، اسیدهای چرب ، پروتئین ها و فیبرها را نیز فراهم می کنند. بنابراین ، آنها برای حفظ سلامت مناسب قلب بسیار عالی هستند.

_ حبوبات سرشار از بیوتین

باور کنید یا نه ، فقط 100 گرم نخود فرنگی می تواند 40 میکروگرم بیوتین هنگام تازه بودن و 70 میکروگرم در هنگام خشک شدن به آنها کمک کند. عدس یکی دیگر از گزینه های عالی است. این بدان دلیل است که به ازای هر 100 گرم مصرفی 40 میکروگرم بیوتین دریافت می کنید. همچنین حبوبات برای هضم غذای شما عالی هستند.

_ تخمه آفتابگردان

بیشتر افراد معمولاً اینها را به عنوان اشتها آور یا میان وعده میل می کنند. این به احتمال زیاد به این دلیل است که آنها سرشار از منیزیم و آنتی اکسیدان هستند. فقط 100 گرم از این دانه ها 55 میکروگرم بیوتین در اختیار شما قرار می دهد.

_ موز

موز جزو معدود میوه هایی است که سرشار از بیوتین می باشد. یک موز متوسط که حدود 100 گرم وزن دارد می تواند 118 میکروگرم بیوتین را تأمین کند. همچنین ، این میوه سرشار از فیبر ، منیزیم ، پتاسیم ، آهن ، کلسیم ، فسفر و ویتامین های مختلف هستند.

_ غلات

بسیاری از غلات حاوی مقادیر زیادی بیوتین هستند. به عنوان مثال ، 100 گرم سبوس برنج حدود 66 میکروگرم این ویتامین را تأمین می کند. همین مقدار جو حدود 24 میکروگرم فراهم می کند و جو 31 میکروگرم را فراهم می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد