اونس طلا2232.37
مظنه14,416,000
18 گرم3,327,900
ارزش سکه32,479,248
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

۷ استراتژی کلیدی برای سرمایه‌گذاری در بورس در روزهای کرونایی

در این مطلب به نکات مهمی اشاره می شود که باید برای سرمایه گذاری طی نوساناتی که در اثر شیوع کرونا در بازار بورس وجود دارد، رعایت کنیم.

در این مطلب به نکات مهمی اشاره می شود که باید برای سرمایه گذاری طی نوساناتی که در اثر شیوع کرونا در بازار بورس وجود دارد، رعایت کنیم.

به گزارش سایت طلا به نقل از فوربس، به این نکات دقت کنید:

۱/ کاری انجام ندهید. ارزش سبد سهام شما اکنون کاهش یافته، با فروش آنها ضررهای کاغذی را به ضررهای واقعی تبدیل نکنید.

۲/ دائما سبد سهام و ارزش آن را بر روی تلفن همراه یا تبلت و لپ‌تاپ خود چک نکنید. اعلان‌ های آن را خاموش کنید. اکنون دیگر خیلی دیر است که بخواهید کاری انجام دهید. در غیر اینصورت، شما فقط اضطراب بیشتری به خود وارد می کنید و باعث می شود کاری را انجام دهید که نباید.

۳/ از برنامه سرمایه گذاری معمول خود پیروی کنید. به طور معمول سرمایه گذاری کنید. اگر پولی دارید که هر هفته یا ماهانه پس انداز می کنید به آن کار ادامه دهید.

۴/ به خودتان یادآوری کنید که هنگامی که بازار ۸۰۰ واحد صعود و سپس ۲ هزار واحد سقوط می کند،‌ و دوباره معکوس شده و طی یک هفته یا یک روز ۱۲۰۰ واحد افزایش می یابد، عقلانیت از بین رفته و احساسات حکمفرما شده است. پس بهتر است فقط بنشینید و صبر کنید تا وضعیت آرام شود.

۵/ شما نمی توانید بالا و پایین شدن بازار را انتخاب کنید. بنابراین تا می توانید به خود انگیزه ها و تفکرات مثبت القا کنید.

۶/ این وضعیت نیز به پایان می رسد و همه چیز به روال عادی بازمی گردد. بازار سهام آمریکا پس از جنگ های جهانی، تورم های دورقمی، کمبود بنزین و رکود اقتصادی بار دیگر احیا شده است.

۷/ اگر ناچارید که کاری انجام دهید این نکته را حتما در نظر داشته باشید: اگر سهام شما انفرادی است، منابع آن را در سبد سهام خود بازبینی کرده و یا از مشاور خود بخواهید آن را مورد بررسی قرار دهد.

وقت کافی بگذارید و با خونسردی ارزیابی کنید که کدام سهام کمک کننده بوده، کدام سهام خسارت دیده، کدام سهام در واکنش به نوسانات کاهش یافته و کدامیک با ارزش سود همراه بوده است. مطمئن باشید از نتایج معمول این ارزیابی شگفت زده خواهید شد. هنگامی که نوسانات بازار و احساسات شدید آن آرام شود، شما آماده تصمیم گیری منطقی در مورد ترکیب سرمایه گذاری در پروفایل ریسک خود خواهید بود.

* کلام پایانی

هنگامی که برخی از سقوط بازار برای بیان «بیشتر بفروشید و کمتر بخرید» استفاده می کنند، سعی می کنم چیزی نشنوم. به گفته مانترا وارن، هنگامی که دیگری از حریص بودن در بازار سهام می ترسند، شما حریص باشید.

اگر شما وارد این بازار شده اید. این کار را با انضباط و برنامه های صعودی پیگیری کنید. ببینید چقدر پول برای خطرکردن در دست دارید. شاخص بازار را در نظر گرفته و به طور روزانه یا هفتگی (طبق انتخاب خود) خرید کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد