اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا رکود اقتصادی بدتر از 2008 در پیش است؟ سرنوشت طلا چه خواهد شد؟

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا به مراتب بدتر و شدیدتر از رکود 2008 خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، پیتر شیف رئیس موسسه سرمایه گذاری Euro Pacific Capital تاکید کرد: اگر رکود اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا به وقوع بپیوندد، به مراتب بدتر و شدیدتر از رکود سال 2008 خواهد بود چرا که مشکلات اصلی اقتصاد جهان ریشه در رکورد بی سابقه بدهی ها دارد.

بر اساس این گزارش وی افزود: پس از سقوط بازارهای مالی، جریان سرمایه در اقتصاد جهانی راهی جز سرازیر شدن به بازارهای دیگر نداشته و این مساله موجب رشد فزاینده تورم خواهد شد و این دو عامل بی شک موجب افزایش قیمت طلا می شود.

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: به نظر من مردم اشتباه تصور می کنند که این رویداد را یک اتفاق ضد تورمی ارزیابی می کنند، دقیقا بر عکس خواهد بود و رکود اقتصادی ناشی از کرونا موجب افزایش فشارهای تورمی خواهد شد. رکود ناشی از کرونا موجب کاهش عرضه و تولید کالاها می شود و جهان با موجی از نقدینگی روبرو می شود. این نقدینگی افسارگسیخته موجب رشد فشارهای تورمی خواهد شد. مشکلات ساختاری و ریشه ای در اقتصاد آمریکا به خصوص بدهی دولت، به مراتب بدتر از 2008 میلادی است.

پیتر شیف گفت: بحران مالی 2008 با افت شدید قیمت مسکن و املاک آغاز شد، این رکود می تواند با ویروس کرونا آغاز شود. این حباب و بدهی های چشمگیر است که عامل اصلی وقوع رکود و بحران مالی است. این احتمال وجود دارد که رکود اقتصادی در سه ماه جاری آغاز شده باشد.

وی افزود: به نظر من طلا هنوز مکان مطمئنی برای سرمایه گذاری در زمان وقوع بحران و رکود اقتصادی است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد