اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وقتی طلا دیگر درخشنده نیست

سرمایه داران طلا شروع به فروش سرمایه های خود و تبدیل آن به پول نقد کرده اند. طلا در حال از دست دادن درخشندگی خود است.

سرمایه داران طلا شروع به فروش سرمایه های خود و تبدیل آن به پول نقد کرده اند. طلا در حال از دست دادن درخشندگی خود است.

به گزارش سایت طلا به نقل از خلیج تایمز، طی دو هفته گذشته در نتیجه شیوع سریع ویروس کرونا و تاثیر آن بر مسافرت های بین المللی، بهای طلا دچار نوساناتی شده است. به گفته مدیران این صنعت، فلز زرد تا پایان ماه جاری 8 درصد دیگر یعنی تا 1400 دلار در هر اونس سقوط خواهد کرد. آنها پیش بینی می کنند که بهبود روند قیمت طلا به عواملی مانند قیمت نفت، عملکرد بازار مالی،‌ تداوم محدودیت های مسافرتی و چگونگی شیوع کرونا طی ماه های آتی بستگی دارد.

طلا در روز جمعه شاهد سقوط 4.5 درصدی خود بود؛ بزرگترین ضرر هفتگی آن از سال 1983 تاکنون. دلیل آن نیز شیوع کرونا و تقلای سرمایه گذاران برای فروش طلا و جمع آوری پول های نقد از بازار بود. طی هفته جاری بهای این فلز باارزش بار دیگر ۹ درصد سقوط کرد که از سال ۱۹۸۳ بی سابقه بوده است. در بدترین روز، دوشنبه طلا در هر اونس نزدیک به ۲۰۰ دلار کاهش یافت.

آنیل داناک، مدیرعامل شرکت جواهراتی کنز در این باره می گوید: در پی تعلیق سفر اروپایی ها به آمریکا به دلیل هراس از شیوع کرونا، بهای طلا در نوسان بوده است. این ممنوعیت سفر هم یک شگفتانه و هم یک شوک بزرگ برای بازار به شمار می آید. اکنون می توانیم بگوییم که طلا خسارت به بازار مالی و ممنوعیت های مسافرتی را حس کرده است. ممکن است بهای طلا به کمتر از ۱۴۰۰ دلار در هر اونس نیز برسد. اما در انتهای مارس یا پس از آن، بار دیگر روند قیمت آن سعودی خواهد شد.

جوی آلوکاس، مدیر عامل گروه جوآلوکاس نیز خاطرنشان کرد: پس از این افت قیمتی، با توجه به هشدارها درباره شیوع کرونا و اینکه در این زمان دشوار، ایمنی و سلامتی برای مردم در اولویت قرار دارد، نسبت به بهبود وضعیت در دو هفته آینده چندان خوش بین نیستم. اگر امیدوارانه بیاندیشیم می تواند گفت بهای پایین طلا می تواند تاثیر مثبت بر خرید این فلز طی دو هفته آینده داشته باشد.

به گفته تحلیلگر بانک استاندارد، با توجه به اینکه بازارهای سهام نیز تحت فشار بوده و تمایل به نقدینگی در بازارها افزایش یافته، احتمالا در روزهای آینده باز هم شاهد روند نزولی بهای طلا باشیم. تاثیرات اقتصادی شیوع کوید ۱۹ گسترده است و بهای طلا نیز از این قاعده مستثنی نیست. هفته گذشته تمامی بازارها نزولی بوده و طلا نیز در همین روند قرار داشت.

کارشناسان معتقدند بازارهای مالی جهان بسته به نحوه مهار شیوع کرونا، طی یک ماه آینده تا حد زیادی غیر قابل پیش بینی و بی ثبات خواهد بود. شیوع گسترده کرونا و همچنین شکست مذاکرات اوپک در تاریخ ۹ مارس دو دلیل اصلی سقوط بازارهای مالی طی ماه جاری محسوب می شوند.

شاملال احمد ، مدیر عامل عملیات های بین المللی Gold & Diamonds Malabar ، گفت: سرمایه گذاری در بخش طلا طی سال 2019 به خوبی پیش رفت و روند آن تا سال 2020 نیز ادامه یافت. وی با بیان اینکه قیمت نفت ، عملکرد جهانی سهام بورس و کووید ۱۹ در تعیین بهای طلا ایفای نقش می کنند، تصریح کرد: ما انتظار داریم این روند ادامه یابد. در سطح خرده فروشی، خرید و پیشرفت رو به افزایش است زیرا مشتریان از افت قیمت فعلی برای خرید استفاده می کنند.که همین عامل، نقش اساسی در تعیین قیمت طلا در روزهای آینده ایفا می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد