اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

در روزهای سقوط بورس، نگران نباشید و سهامدار بمانید

کاملا طبیعی است که از وضعیت کنونی بترسید اما ضررهای بزرگ مزایای ویژه ای نیز به همراه دارد.

کاملا طبیعی است که از وضعیت کنونی بترسید اما ضررهای بزرگ مزایای ویژه ای نیز به همراه دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از نیویورک تایمز، وقتی سهام در بورس با همان سرعت و به همان اندازه ای که در سه هفته گذشته سقوط کرد، باز هم روند کاهشی دارد طبیعی که بترسید. اکنون باید قویا بدانید که اگر در این دوره زودگذر سهام خود را حفظ کنید، پیروز خواهید شد.

واژه سرمایه گذاری بدین معناست که پول برای مدت زمانی در مکانی -مثلا نماد یک کارگزاری در صفحه رایانه شما- باقی بماند، نه آنکه سرمایه خود را به حوزه هایی ببرید که سود فوری برای شما داشته باشد. و اکنون، تنها برای چند روز این سود از بین رفته است. اگر شما با مشاهده این سود بر باد رفته، دیگر خواهان حضور در بازار سهام نیستید قابل درک است.

اما بدانید که این تصمیم یک اشتباه است، البته با این فرض که شما سرمایه گذاری درازمدت کرده اید. با افت شدید قیمت ها در بورس، اغلب مردم تمایل دارند هرچه سریعتر سهام خود را فروخته و آن را به پول تبدیل کنند اما نمی توانند در زمان لازم این کار را اجرایی نمایند. یک روش متفکرانه وجود دارد که به شما کمک می کند به این سرنوشت دچار نشوید. این ترفندی ذهنی است که شما را قادر می سازد آسانتر این روزهای دشوار را بگذرانید. برای این کار به ریاضی نیاز دارید!

هنگامی که شما سهام یک شرکت را می خرید، در واقع سودی بسیار ناچیز از درآمدی را عاید خود می کنید که شرکت مذکور در یک بازه زمانی طولانی بدست می آورد. هنگامی که شما یک صندوق متقابل شاخص گسترده یا E.T.F را خریداری می کنید، اساساً سهمی از سودهای آینده کلیه شرکتهای بزرگ را خریداری کرده اید. نحوه تحویل آن سود به جیب شما متفاوت خواهد بود.

بخشی از آن مستقیماً در قالب سود سهام به شما پرداخت می شود و بخشی دیگر توسط شرکت نگهداری می شود و یا برای خرید سهام قبلی استفاده می شود که به صورت قیمت سهام بالاتر تحقق می یابد. همچنین ممکن است بخشی از آن توسط مدیران شرکت های سرمایه گذاری برای رشد بیشتر، بار دیگر سرمایه گذاری شود.

ممکن است ما دقیقاً ندانیم شرکت های بزرگ در یک یا دو دهه چه میزان پول تولید کرده یا از چه فناوری ها و استراتژی های تجاری برای کسب درآمد استفاده می کنند، یا اینکه کدام شرکت ها کمتر یا بیشتر از آنچه حساب می کردند، درآمدزایی دارند. نمی دانیم امسال شیوع بیماری کووید ۱۹چقدر شدید خواهد بود، یا شیوع آن تا چه مدتی ادامه می یابد. یا اینکه چگونه بر عملکرد کوتاه مدت شرکت های آمریکایی تأثیرگذار خواهد بود. اما اگر نگاهی به تاریخچه ها بیندازید، یک درس واضح وجود دارد: با افزایش رشد اقتصاد جهانی، درآمد با گذشت زمان افزایش می یابد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد