اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظرسنجی کیتکو نیوز: سردرگمی سرمایه گذاران و کارشناسان درباره روند قیمت طلا

در حالی که سرمایه گذاران مین استریت پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده صعودی خواهد بود ولی تحلیلگران وال استریت درباره روند قیمت طلا اختلاف نظر دارند.

به گزارش سایت طلا ، از زمان گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، بازارهای سهام در حالت تدافعی قرار گرفته اند. سرمایه گذاران به شدت نگران تبعات کرونا بر رشد اقتصادی جهان هستند.

گرچه افت بازارهای سهام به نفع تقاضا و قیمت طلا بوده ولی از سوی دیگر افت شدید ارزش سهام موجب شده تا سرمایه گذاران به فکر فروش طلا و سود بردن از این بازار باشند.

جیم وایکوف تحلیلگر ارشد تکنیکال گفت: تجار طلا از نوسانات قیمت گیج شده اند، قیمت طلا طی هفته ای که گذشت به شدت بالا و پایین شده است.

در نظرسنجی این هفته 15 تحلیلگر وال استریت شرکت کردند که 6 نفر معادل 40 درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و همین تعداد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد. 3 نفر معادل 20 درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز 1434 نفر شرکت کردند که 873 نفر معادل 61 درصد اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود، 363 نفر معادل 25 درصد گفتند قیمت طلا با کاهش همراه خواهد بود و 198 نفر معادل 14 درصد به عدم تغییر قیمت طلا رای دادند.

در نظرسنجی هفته گذشته اکثر تحلیلگران و سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند ولی روند معاملات طی هفته جاری نزولی بوده است.

آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی معتقد است قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد. وی گفت: افت بازارهای جهانی به ضرر طلا نیز بوده است. نقدینگی زیادی در بازار وجود دارد. حتی اگر بازارهای بین المللی با رونق و رشد روبرو نشود، طلا روند صعودی را مجددا آغاز خواهد کرد.

ریچارد بیکر نیز گفت: پیش بینی می کنم قیمت طلا هفته آینده بار دیگر به سطح 1620 دلار باز خواهد گشت. بهترین خبر برای طلا طی هفته جاری عملکرد آن نسبت به شاخص اس اند پی 500 است. طلا همواره ارزش از دست رفته خود را نسبت به بازار سهام به دست آورده است. حتی با کاهش مجدد قیمت طلا و ورود به کانال 1500 دلاری ، می توان نسبت به بهبود شرایط بازار طلا امیدوار بود.

وی افزود: نرخ بهره منفی اوراق قرضه آمریکا می تواند یک زمینه کاملا مناسب برای سرمایه گذاری در بازار طلا باشد.

پیتر هاگ تحلیلگر بازار فلزات گرانبها نیز معتقد است که نشست هفته آینده کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت. پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود بار دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

Daniel Pavilonis تحلیلگر ارشد RJO Futures گفت: قیمت طلا احتمالا با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد و سپس با افزایش همراه می شود. افزایش ارزش دلار می تواند فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کند. این احتمال وجود دارد که سیاست های جدید فدرال رزرو موجب تقویت شاخص سهام شود و این مساله به ضرر طلا خواهد بود.

فیل فیلین نیز گفت: شاید بانکهای مرکزی جهان برای تامین نقدینگی مورد نیاز خود مجبور به فروش ذخایر طلا شوند.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد