اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا امروز 24 اسفندماه 1398

قیمت طلا در پایان مبادلات هفته ای که گذشت با بیشترین کاهش هفتگی از سال 1983 میلادی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، افت شدید بازارهای بین المللی به خصوص سهام و اوراق قرضه، فشار زیادی را بر بازار طلا و فلزات گرانبها وارد کرده و این مساله موجب افزایش شدید فشار فروش در بازار طلا شد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در معاملات روز جمعه با افت 4.5 درصدی روبرو شد و در هفته ای که گذشت با بیشترین افت از سال 1983 میلادی همراه شد.

نگرانی ها نسبت به تبعات اقتصادی و مالی شیوع ویروس کرونا تاثیر منفی زیادی بر بازارهای بین المللی داشته است. قیمت پالادیوم پس از افت 28 درصدی بار دیگر با کاهش 11 درصدی روبرو شد و بدترین عملکرد هفتگی خود را ثبت کرد.

قیمت طلا با 4 درصد کاهش به 1518 دلار رسید و در هفته ای که گذشت بیش ز 9 درصد کاهش یافت. این بیشترین کاهش هفتگی قیمت طلا از 1983 به شمار می رود.

سوکی کوپر تحلیلگر ارشد استاندارد چارترد بانک گفت: با توجه به فشار شدید فروش در بازار سهام و تمایل سرمایه گذاران برای نقد شدن، این مساله غیرعادی نیست که شاهد فشار فروش در بازار طلا باشیم.

وی افزود: به نظر من جای تعجبی نخواهد بود اگر سرمایه گذاران در شرایط کنونی به دنبال فروش طلا باشند. پیش بینی من این است که در کوتاه مدت فشار قیمتی بیشتری را در بازار طلا خواهیم داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته وضعیت فوق العاده ملی برای مقابله با کرونا اعلام کرد.

قیمت طلا پس از ثبت رکورد 7 ساله 1702 دلاری در روز دوشنبه، حدود 200 دلار کاهش یافته است.

تای وونگ تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در موسسه بی ام او گفت: طلا و سهام طی روزهای اخیر رابطه مثبت و مستقیمی داشتند ولی پس از بازگشت شاخص سهام به مدار صعودی قیمت طلا نتوانست به مسیر افزایشی بازگردد.

افزایش 1.2 درصدی شاخص ارزش دلار آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای آسیایی به خصوص چین نیز با افت شدیدی روبرو شده است.

قیمت پلاتین نیز با 1.5 درصد کاهش به 751 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز با 8.8 درصد افت به 14.43 دلار رسیده است. این بیشترین افت هفتگی قیمت نقره از 2011 به شمار می رود.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد