اونس طلا2394.45
مظنه16,126,000
18 گرم3,722,700
ارزش سکه36,331,878
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

بارش‌های تازه از ساعات پایانی امروز/پیش بینی برف و باران ۴ روزه در برخی استان ها/کاهش 4.5 درصدی تردد در جاده‌ها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز 23 اسفند به تدریج با ورود به سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور بارش در این مناطق آغاز می‌شود و به تدریج در روزهای آینده اغلب مناطق کشور را در برمی‌گیرد.همچنین از بارش برف، باران، رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی طی شنبه آینده تا روز سه شنبه در برخی استان های کشور خبر داد.مقام مسؤول مرکز مدیریت راه‌ها نیز گفت: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا مبادی ورودی و خروجی شهرها، پایانه‌های مسافری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن کنترل می‌شود و از تردد مسافر در صورت داشتن علایم اولیه بیماری کویید 19 جلوگیری می‌شود.

صادق ضیائیان ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: امروز آسمانی صاف و آرام در نیمه شرقی کشور داریم و به تدریج سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: روز شنبه این سامانه بارشی در کل غرب کشور فعال است ضمن آنکه دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین را در برمی‌گیرد و به برخی مناطق مرکز، جنوب و شرق کشور هم کشیده می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان و ایلام و شمال خوزستان خواهد بود که در ارتفاعات این مناطق بارش به صورت برف است.

ضیائیان بیان کرد: روز یکشنبه 25 اسفند فعالیت این سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تداوم دارد و به تدریج به مرکز، شرق و شمال شرق و دامنه‌های جنوب البرز گسترش می‌یابد. ضمن آنکه در شمال غرب و سواحل شمالی کشور بارش پراکنده خواهیم داشت و در آن روز در جنوب ایلام، شمال خوزستان، غرب اصفهان، شمال کهگیلویه‌و بویراحمد، و استان لرستان بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه 26 اسفند این سامانه بارشی در نیمه شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان فعال است و به تدریج از کشور خارج می‌شود.ضمن آنکه در روز دوشنبه در شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور و دامنه‌های جنوب البرز شامل استان‌های قزوین، تهران و البرز و سواحل شمال کشور بارش پراکنده داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه‌شنبه 27 اسفند در نوار شمال کشور بارش داریم، گفت: پیش بینی وزش باد شدید و گردو خاک از اواخر وقت فردا 23 اسفند در استان‌های خوزستان و ایلام وجود دارد.

ضیائیان در تشریح وضعیت شهرهای کشور و دمای آنها گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد:‌ آسمان تهران فردا نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 11 خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌امروز در تهران جهت باد، جنوبی و سرعت آن 11 کیلومتر در ساعت است. همچنین دید افقی امروز بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 17درصد است.

ایمان محرابی‌نیا ، در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها بیان کرد:‌ در حال حاضر اغلب محورهای مواصلاتی کشور باز است اما طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا مردم از انجام سفر خودداری کنند ضمن آنکه مبادی ورودی و خروجی شهرها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و پایانه‌های مسافری کنترل می‌شود و در صورت مشاهده علایم اولیه بیماری کرونا در مسافران از تردد آنها جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تردد در محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه، منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال و آزادراه قزوین ـ رشت در مسیر رفت و برگشت روان است.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها افزود: در حال حاضر آزادراه چالوس ـ مرزن‌آباد (منطقه 4 آزادراه تهران ـ‌ شمال)‌در مسیر رفت و برگشت مسدود است

* رصد تردد خودرو در جاده‌ها از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و 2321 دستگاه ترددشمار

محرابی‌نیا بیان کرد: در حال حاضر تردد در جاده‌ها توسط 2321 دستگاه ترددشمار جاده‌ای رصد می‌شوند که بر اساس اطلاعات این ترددشمارها در شبانه‌روز گذشته تردد در جاده‌ها نسبت به روز قبل 4.5 درصد کاهش داشت در همین مدت سهم خودروهای سنگین در ترافیک راه‌ها 19.2 درصد بیشترین تردد بین ساعات 17 تا 18 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح ثبت شد.

* ثبت حدود 190 هزار تردد در آزادراه کرج ـ قزوین و بالعکس

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت:‌در شبانه‌روز گذشته آزادراه کرج ـ قزوین با 104 هزار و 812 تردد پرترددترین جاده کشور بود ضمن آنکه در مسیر قزوین ـ کرج هم 85 هزار و 996 تردد در این مدت ثبت شد.

وی اضافه کرد: آزادراه‌های کرج ـ تهران و تهران ـ کرج در رتبه‌های بعدی تردد قرار دارند.

* انسداد 15 جاده به علت نبود ایمنی

وی اظهار داشت: در حال حاضر جاده رامیان ـ‌ شاهرود،‌محور شمشک ـ دیزین، جاده شهداد ـ نهبندان، محور سی‌سخت ـ پادنا،‌ جاده وازک ـ بلده و محور گنج‌نامه ـ تویسرکان به علت نبود ایمنی مسدود است.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها افزود: همچنین محور پونل ـ خلخال، جاده سروآباد ـ پاوه، محور خرم‌آباد ـ پلدختر، جاده فرعی نور ـ آب‌پری، محور خلخال ـ‌ اسالم، جاده روانسر ـ کامیاران، محور پل‌زال ـ‌ اندیمشک و جاده زنجان ـ‌ چورزق و آزادراه چالوس ـ‌ مرزن‌آباد به دلیل نبود ایمنی مسدود است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد