اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حملات هوایی آمریکا به چندین مواضع حشد شعبی در ۴ استان عراق /پنتاگون حمله جنگنده‌های آمریکایی به عراق را تایید کرد /حمله موشکی به پایگاه آمریکایی «K-۱» در شمال عراق

منابع خبری عراق از حمله جنگنده‎های آمریکا به مواضع حشد شعبی در استان‎های صلاح الدین، بابل، بصره و کربلا خبر دادند. وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا ضمن تایید حمله هوایی این کشور به مواضع حشد شعبی در مناطق مختلف عراق اعلام کرد که این حملات توسط جنگنده‌ها صورت گرفت.منابع خبری از حمله موشکی به محل استقرار نیروهای آمریکایی در شمال عراق موسوم به «K-۱» (کی-وان) خبر دادند.

به گزارش سایت طلا به نقل از المیادین، جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز جمعه مواضع حشد شعبی را در چند نقطه عراق هدف قرار دادند.

در همین حال، شبکه خبری المیادین گزارش داد که جنگنده‌های آمریکا سه حمله به « جُرفُ الصَخر» واقع در 60 کیلومتری جنوب غربی بغداد و همچنین منطقه «السعیدات» از توابع این استان انجام دادند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که آمریکا پایگاه‌های حشد شعبی را در استان‌های صلاح الدین، بابل، بصره و کربلاء را بمباران کرد.

پایگاه خبری عراقی «سومریه نیوز» به نقل از گزارش رسانه‌ای اعلام کرد که در این حمله 5 مقر حزب‌الله در ناحیه جرف‌الصخر در استان بابل هدف قرار گرفته است.

در همین حال، شبکه ماهواره‌ای الغدیر گزارش داد که حملات آمریکا در استان کربلاء در دو منطقه «الرجیبه» و «الخیرات» صورت گرفت.

در استان بابل عراق نیز مواضع تیپ 47 حشد شعبی در منطقه جرف الصخر واقع در شمال این استان هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول نظامی آمریکا مدعی شد که در حملات هوایی آمریکا به مواضع حشد شعبی عراق، 5 انبار سلاح و مهات هدف قرار گرفتند.

این منبع گزارش داد که هنوز میزان خسارت‌های مالی و جانی این حمله مشخص نیست.

بر اساس این گزارش، جنگند‌های نظامی به طور گسترده در آسمان این منطقه در حال پروازند.

خبرنگار المیادین گزارش داد در حمله امشب بیش از 5 مراکز نیروهای حشد شعبی هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش یک مرکز حشد شعبی در منطقه «بلد» در جنوب صلاح الدین هدف حملات آمریکا قرار گرفته است.

شبکه الجزیره قطر همچنین گزارش داد که جنگنده‌هایی آمریکایی مواضع حشد شعبی در منطقه «بوکمال» در مرز عراق با سوریه را بمباران کردند.

در گزارش الجزیره ادعا شده است که در این حمله چندین نفر کشته و زخمی شدند و تعدادی از مراکز حزب الله عراق در این حمله نابود شده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای ضمن تایید خبر حمله هوایی این کشور به مواضع حشد شعبی در عراق اعلام کرد که این حملات در واکنش به حملات راکتی به اردوگاه آموزشی «التاجی» در شمال بغداد صورت گرفت.

این در حالی است که خبرنگار المیادین از حمله آمریکا به یک مرکز ارتش عراق خبر داده است . در این گزارش اشاره نشده است که این مرکز در کدام یک از مناطق عراق هدف حمله قرار گرفته است اما ستاد رسانه‌ای اطلاعاتی عراق در بیانیه خود از حمله به پایگاه‌های یگان‌های واکنش سریع و کماندوهای تیپ 19 ارتش عراق نیز هدف قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های آمریکایی به طور گسترده در آسمان کربلا، بغداد و جرف الصخر همچنان در حال پرواز هستند.

مدیر اطلاع رسانی فرودگاه کربلاء نیز اعلام کرده که در حملات بامداد جمعه آمریکا، فرودگاه در حال تاسیس در این استان مقدس نیز هدف قرار گرفت که در نتیجه آن یکی از کارگران کشته شد.

ستاد رسانه‌ای اطلاعاتی عراق با صدور بیانیه‌ای با تأیید حمله جنگنده‌های آمریکایی‌ها به پایگاه‌های حشد شعبی و ارتش عراق اعلام کرد که این پایگاه‌ها در چهار منطقه هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

در این بیانیه ساعت حمله 1:15 دقیقه بامداد روز جمعه به وقت محلی اعلام و تاکید شد که تجاوز هوایی آمریکا به مواضع نیروهای نظامی عراق در مناطق «جرف النصر»، «المسیب»، «النجف» و «الاسکندریه» روی داده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد امروز جمعه ساعتی پس از انجام حملات هوایی به عراق، با صدور بیانیه‌ای آن را تایید کرد.

در این بیانیه آمده که این حملات توسط هواپیماهای جنگی صورت گرفته و پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین هیچ نقشی در این حملات نداشته‌اند.

پنتاگون تاکید کرد که این حملات هوایی پایگاه‌های گردان‌های حزب الله را هدف قرار داد و در واکنش به حملات راکتی به اردوگاه التاجی در شمال بغداد انجام گرفت.

همزمان «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا با حملاتی که علیه منافع آن یا همپیمانان آن صورت بگیرد، تسامح نخواهد کرد.

ساعتی پس از حملات هوایی آمریکا به مواضع حشد شعبی در چند نقطه عراق، یک پایگاه آمریکایی در شمال عراق هدف قرار گرفت.

شبکه ماهواره‌ای الغدیر به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که پایگاه آمریکایی موسوم به «K-1» (کی-وان) که در نزدیکی کرکوک واقع است، بامداد جمعه هدف چندین موشک کاتیوشا قرار گرفت.

جنگنده‌های آمریکایی بامداد جمعه پایگاه‌های حشد شعبی را در چهار استان بصره، بابل، کربلاء و صلاح الدین هدف قرار دادند.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا ضمن تایید حمله هوایی این کشور به مواضع حشد شعبی در مناطق مختلف عراق اعلام کرد که این حملات توسط جنگنده‌ها صورت گرفت.

پنتاگون تاکید کرد که این حملات هوایی پایگاه‌های گردان‌های حزب الله را هدف قرار داد و در واکنش به حملات راکتی به اردوگاه التاجی در شمال بغداد انجام گرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد