اونس طلا2295.04
مظنه15,326,000
18 گرم3,538,000
ارزش سکه34,529,478
قدیم (بهار)39,400,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان از ۱۰ هزار نفر گذشت/تازه‌ترین آمار جهانی شیوع کرونا؛ بیش از ۱۲۶ هزار مبتلا و ۴۶۳۷ قربانی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان همچنان رو به افزایش بوده و تاکنون بیش از ۱۲۶ هزار تن را در ۱۲۴ کشور درگیر کرده است.

به گزارش سایت طلا رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

وی درباره موارد جدید شناسایی بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها گفت: تهران: ۳۰۳ نفر، قم ۴۲ نفر، گیلان ۸۴ نفر، اصفهان ۴ نفر، البرز ۷۴ نفر، مازندران ۷۹ نفر، مرکزی ۸۸ نفر، قزوین ۴۲ نفر، سمنان ۴۰ نفر، گلستان ۲۵ نفر، خراسان رضوی ۲۹ نفر، فارس ۲۹ نفر، لرستان ۲۵ نفر، آذربایجان شرقی ۷ نفر، خوزستان ۳۱ نفر، یزد ۲۱ نفر، زنجان ۱۷ نفر، کردستان ۹ نفر، اردبیل ۱۴ نفر، کرمانشاه ۲۰ نفر، کرمان ۷ نفر، همدان ۱۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۶ نفر، خراسان جنوبی ۱۲ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۱ نفر، ایلام ۷ نفر، آذربایجان غربی ۱۹ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ نفر، بوشهر ۳ نفر و استان‌های هرمزگان و خراسان شمالی بدون مورد جدید ابتلا بوده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: تعداد آزمایشگاه‌ها از ۳۰ به ۵۰ آزمایشگاه رسیده و این میزان تا ۷۰ آزمایشگاه قابل افزایش خواهد بود و با کمک بخش خصوصی و مشارکت آن می‌توان این تعداد را در هفته‌های آینده احتمالا به ۱۰۰ آزمایشگاه یا ۱۰ هزار تست روزانه رساند. در حال حاضر ظرفیت آزمایشگاهی به ۶ هزار تست روزانه رسیده است. این میزان در مقایسه با کشورهای همسایه قابل توجه است و در منطقه ما کشوری دارای ساختار ثبت و شناسایی بیماری واگیر در این سطح نیست.

جهانپور گفت: هنوز نمودار ابتلا به بیماری ناشی از کرونا نزولی نشده و تعداد مبتلایان در حال افزایش است. هر روز درباره مراقبت‌هایی که مردم باید انجام بدهند، صحبت کردیم و ۸۰ درصد اقدامات برای قطع زنجیره انتقال به عهده مردم و مشارکت عمومی است. اقدامات مداخله‌ای از طرف نظام سلامت در حال انجام است که وزن آن در مهار بیماری ۲۰ درصد است. این ویروس این درس را به ما داد که فرد به معنی فرد نیست و جزیی از یک گروه و خانواده است و سلامت ما در گروی سلامت جامعه است و نمی‌توانیم خود را جدا فرض کنیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: باید توجه بیشتری به افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، داشته باشیم. این گروه، گروه پرخطر در ابتلا به ویروس کرونا هستند و بیشتر افرادی که فوت کرده‌اند بیش از ۶۰ سال سن داشته و به بیماری زمینه‌ای مبتلا بوده‌اند. خود این افراد هم باید در شرایط شیوع ویروس کرونا، توجه و مراقبت بیشتری انجام دهند.

جهانپور گفت: شایعه تعطیلی کامل شهرها و پمپ بنزین‌ها نیز صحت ندارد و این شایعه‌ها منجر به تجمع افراد در فروشگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها می‌شود و اصلا چنین چیزی در دستور کار قرار ندارد. آنچه ما توصیه می‌کنیم، کاهش تجمع غیرضروری است. در هر شهر و استانی اگر این صحنه‌ها مشاهده شود، تا یک هفته آینده با خیز تعداد ابتلا مواجه خواهیم بود.

تعداد مبتلایان همچنان در حال افزایش است

وی افزود: امید است در تهران حلقه‌های ما کامل‌تر شود. هنوز شیب نزولی در نمودار ابتلا به بیماری را نداریم و تعداد مبتلایان در حال افزایش است. نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر هم شیب ابتلا نزولی نیست. ولی ما هر روز در مورد خودمراقبتی و دیگر مراقبتی صحبت کرده‌ایم و تاکید داریم که ۸۰ درصد کاهش زنجیره انتقال، بر عهده مردم است که به مشارکت عمومی آنها بستگی دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات مداخله‌ای وزن ۲۰ درصدی در مهار بیماری دارد و ۸۰ درصد به خودمراقبتی و دیگر مراقبتی بازمی‌گردد، گفت: در حفظ سلامت خودمان و دیگران مسئول هستیم و این بیماری به ما درس داد که جزوی از یک گروه و خانواده از جامعه‌ایم و سلامت ما در سلامت گروی جامعه است و این دو، پیوند دو طرفه‌ای دارند و نمی‌توانیم خودمان را جدای از آن ببینیم.

وی از شناسایی ۱۰۷۵ مورد جدید ابتلا به بیماری ظرف ۲۴ گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد، جمع بیماران قطعی با آزمایشات مثبت از ابتدا تا کنون به ۱۰ هزار و ۷۵ مورد تا ظهر امروز رسیده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه از تعداد کل مبتلایان، ۳۲۷۶ نفر تا قبل از ظهر امروز از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و امید است با اقدامات خوبی که انجام می‌شود و با زحمات و ایثارگری پرسنل و کادر درمانی عدد بهبود یافتگان افزایش یابد.

جهانپور تعداد افراد فوتی ناشی از بیماری را نیز اعلام کرد و گفت: عمده افراد درگذشته از افرادی بوده‌اند که اقدامات درمانی روی آنها جواب نداده و در آی سی یو بستری بوده‌اند. البته همه افراد در گذشته دارای بیماری زمینه‌ای نبودند، اما عمده آنها دارای بیماری زمینه‌ای و سالمند بوده‌اند. این گروه‌ها آسیب پذیر و پرخطر هستند.

افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای؛ ۸۰ درصد فوتی‌های کرونا

وی ادامه داد: متاسفانه حدود ۸۰ درصد درگذشتگان ما از افراد بالای ۶۰ سال سن و یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند و نشان می‌دهد باید مراقبت بیشتری از آنها داشته باشیم. در مجموع متاسفانه ۷۵ مورد از افراد بستری ظرف روز گذشته تا امروز جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع ۴۲۹ فوتی داشته‌ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شایعاتی در فضای مجازی گفت: مردم به جز اخبار منتشره از مجاری رسمی به اخبار دیگر توجهی نکنند. شایعه قرنطینه کامل شهر و تعطیلی پمپ بنزین‌ها و ... صحت ندارد و در دستورکار وزارت بهداشت و کشور نیست و قطعا مردم می‌توانند از پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌ها و ... برای تامین مایحتاج خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد که توصیه مهم ما کاهش ترددهای غیرضروری است.

جهانپور گفت: همزمان در استان خوزستان بیش از ۴۰ مورد فوت ناشی از مصرف الکل در این روزها داشته‌ایم.

و اما آمار جهانی شیوع کروناویروس جدید که روز گذشته (چهارشنبه) سازمان جهانی بهداشت آن را «همه‌گیری جهانی» اعلام کرد، همچنان با سرعت زیادی در کشورهای مختلف ادامه دارد.

تاکنون بیش از ۱۲۶ هزار و ۵۱۸ تن در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این میان ۴۶۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۶۸ هزار و ۳۱۹ نفر بهبود یافته‌اند.

به نوشته گاردین، بیشتر قربانیان کروناویروس مربوط به کشور چین، مرکز اولیه شیوع این ویروس بوده‌اند اما با این حال این کشور اعلام کرد که امروز (پنج‌شنبه) تنها ۱۸ مورد ابتلای جدید را به ثبت رسانده است. استان «هوبئی» نیز که بیشترین درگیری را داشته، امروز تنها هشت مورد جدید ابتلا داشته که کمترین میزان از زمان آغاز شیوع محسوب می‌شود.

در ایتالیا پس از قرنطینه سراسری کشور به دلیل شیوع گسترده کروناویروس، اکنون دستور تعطیلی تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به جز مغازه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها صادر شد.

دولت آمریکا نیز با افرایش روزافزون شمار مبتلایان خود، دستور لغو تمامی پروازها از اروپا به این کشور خود را صادر کرد؛ اگرچه پروازهای انگلیس از این دستور مستثنی هستند.

سازمان جهانی بهداشت نیز ضمن اعلام ورود شیوع کروناویروس به مرحله «همه‌گیری جهانی» از دولت‌ها خواست تا استراتژی‌های خود را در مقابله با این بیماری تغییر داده و روش کشورهای موفق در مهار این ویروس را در پیش گیرند.

در ادامه، فهرست کشورهای درگیر کروناویروس را همراه با شمار مبتلایان و قربانیان آن‌ها به نقل از پایگاه خبری «ورلداُمتر» می‌خوانید:

چین: ۸۰ هزار و ۷۹۶ مبتلا، ۳۱۶۹ قربانی

ایتالیا: ۱۲ هزار و ۴۶۲ مبتلا، ۸۲۷ قربانی

ایران: ۹۰۰۰ مبتلا، ۳۵۴ قربانی

کره‌جنوبی: ۷۸۶۹ مبتلا، ۶۶ قربانی

فرانسه: ۲۲۸۱ مبتلا، ۴۸ قربانی

اسپانیا: ۲۲۷۷ مبتلا، ۵۵ قربانی

آلمان: ۱۹۶۶ مبتلا، ۳ قربانی

ایالات متحده آمریکا: ۱۳۳۶ مبتلا، ۳۸ قربانی

سوئیس: ۶۵۲ مبتلا، ۴ قربانی

ژاپن: ۶۳۹ مبتلا، ۱۶ قربانی

نروژ: ۶۲۹ مبتلا

دانمارک: ۵۱۴ مبتلا

هلند: ۵۰۳ مبتلا، ۵ قربانی

سوئد: ۵۰۰ مبتلا، ۱ قربانی

انگلیس: ۴۵۶ مبتلا، ۸ قربانی

بلژیک: ۳۱۴ مبتلا، ۳ قربانی

اتریش: ۳۰۲ مبتلا

قطر: ۲۶۲ مبتلا

بحرین: ۱۹۵ مبتلا

سنگاپور: ۱۷۸ مبتلا

استرالیا: ۱۴۹ مبتلا، ۳ قربانی

مالزی: ۱۴۹ مبتلا

هنگ‌کنگ: ۱۳۰ مبتلا، ۳ قربانی

کانادا: ۱۱۸ مبتلا، ۱ قربانی

سرزمین‌های اشغالی: ۱۰۰ مبتلا

یونان: ۹۹ مبتلا، ۱ قربانی

چک: ۹۴ مبتلا

ایسلند: ۸۵ مبتلا

امارات متحده عربی: ۷۴ مبتلا

هند: ۷۳ مبتلا

کویت: ۷۲ مبتلا

عراق: ۷۱ مبتلا، ۸ قربانی

تایلند: ۷۰ مبتلا، ۱ قربانی

سان مارینو: ۶۹ مبتلا، ۲ قربانی

لبنان: ۶۸ مبتلا، ۲ قربانی

مصر: ۶۷ مبتلا، ۱ قربانی

فنلاند: ۶۵ مبتلا

پرتغال: ۶۱ مبتلا

اسلوونی: ۵۷ مبتلا

برزیل: ۵۲ مبتلا

فیلیپین: ۴۹ مبتلا، ۲ قربانی

تایوان: ۴۸ مبتلا، ۱ قربانی

رومانی: ۴۷ مبتلا

عربستان سعودی: ۴۵ مبتلا

لهستان: ۴۴ مبتلا

ایرلند: ۴۳ مبتلا، ۱ قربانی

ویتنام: ۳۹ مبتلا

اندونزی: ۳۴ مبتلا، ۱ قربانی

فلسطین: ۳۰ مبتلا

روسیه: ۲۸ مبتلا

گرجستان: ۲۴ مبتلا

شیلی: ۲۳ مبتلا

کاستاریکا: ۲۲ مبتلا

آرژانتین: ۲۱ مبتلا، ۱ قربانی

الجزایر: ۲۰ مبتلا

پاکستان: ۲۰ مبتلا

کروواسی: ۱۹ مبتلا

عمان: ۱۸ مبتلا

صربستان: ۱۸ مبتلا

اکوادور: ۱۷ مبتلا

پرو: ۱۷ مبتلا

استونی: ۱۶ مبتلا

آلبانی: ۱۵ مبتلا، ۱ قربانی

پاناما: ۱۴ مبتلا، ۱ قربانی

مجارستان: ۱۳ مبتلا

آفریقای جنوبی: ۱۳ مبتلا

بلاروس: ۱۲ مبتلا

مکزیک: ۱۲ مبتلا

آذربایجان: ۱۱ مبتلا

برونئی: ۱۱ مبتلا

ماکائو: ۱۰ مبتلا

لتونی: ۱۰ مبتلا

اسلوواکی: ۱۰ مبتلا

کلمبیا: ۹ مبتلا

مالدیو: ۸ مبتلا

بلغارستان: ۷ مبتلا، ۱ قربانی

افغانستان: ۷ مبتلا

لوکزامبورگ: ۷ مبتلا

مقدونیه شمالی: ۷ مبتلا

تونس: ۷ مبتلا

بوسنی و هرزگوین: ۷ مبتلا

مالت: ۷ مبتلا

مراکش: ۶ مبتلا، ۱ قربانی

قبرس: ۶ مبتلا

جمهوری دومینیکن: ۵ مبتلا

نیوزیلند: ۵ مبتلا

گویان فرانسه: ۵ مبتلا

پاراگوئه: ۵ مبتلا

سنگال: ۴ مبتلا

کامبوج: ۳ مبتلا

لیتوانی: ۳ مبتلا

بنگلادش: ۳ مبتلا

کوبا: ۳ مبتلا

لیختن‌اشتاین: ۳ مبتلا

مارتینیک: ۳ مبتلا

مولداوی: ۳ مبتلا

نیجریه: ۲ مبتلا

سری‌لانکا: ۲ مبتلا

بولیوی: ۲ مبتلا

بورکینافاسو: ۲ مبتلا

کامرون: ۲ مبتلا

جزایر مانش: ۲ مبتلا

جزایر فارو: ۲ مبتلا

هندوراس: ۲ مبتلا

جامائیکا: ۲ مبتلا

سنت مارتین: ۲ مبتلا

آندورا: ۱ مبتلا

ارمنستان: ۱ مبتلا

اردن: ۱ مبتلا

موناکو: ۱ مبتلا

نپال: ۱ مبتلا

اوکراین: ۱ مبتلا

بوتان: ۱ مبتلا

ساحل عاج: ۱ مبتلا

جمهوری‌ دموکراتیک کنگو: ۱ مبتلا

پلینزیای فرانسه: ۱ مبتلا

جبل الطارق: ۱ مبتلا

واتیکان: ۱ مبتلا

مغولستان: ۱ مبتلا

رئونیون: ۱ مبتلا

سنت بارتلمی: ۱ مبتلا

توگو: ۱ مبتلا

ترکیه: ۱ مبتلا

آمار مربوط به کشتی دایموند پرینسس متعلق به ژاپن نیز ۶۹۶ مبتلا و ۷ قربانی گزارش شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد